»
آمار جالب نشریه آمریکایی از کابینه روحانی
کد خبر: ۱۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
یکی از نشریات آمریکایی در یک گزارش جالب به مقایسه مدرک وزرای کابینه روحانی و کابینه اوباما پرداخته، بر اساس گزارش «آتنلانتیک» تعداد وزرای کابینه دولت تدبیر و امید که مدرک دکترای خود را از دانشگاه های آمریکا دریافت کرده اند بیشتر از وزرای دولت اوباما است! نکته جالب تر آنکه ....
پس از انتخاب اعضای کابینه از سوی دکتر حسن روحانی بسیاری از رسانه های اصولگرا به انحاء مختلف این ترکیب و چینش را مورد انتقاد قرار داده و به عنوان مثال چنین عنوان می کردند که سن بالای اعضای کابینه مانع کارایی بهینه دولت شده و یا نگرش سیاسی این افراد را مورد انتقاد قرار می دادند. این در حالیست که مدیران عالی که در سطح وزرا مشغول به کار می شوند باید از تجربه و تخصص بالای مدیریتی در حوزه های محوله برخوردار بوده و این نکته فاکتور برتری بخش آنان است.

بی گمان یکی از مهم ترین شاخصه های یک کابینه کارآمد حضور وزرایی است که در بالاترین سطوح علمی به کسب دانش پرداخته و این امتیاز آنان می تواند در ایفای نقش بهینه در ساختار مدیریتی کشور آنهم در شرایط حساس فعلی بسیار به کار آید. به گزارش خرداد، یکی از نشریات آمریکایی در یک گزارش جالب به مقایسه مدرک وزرای کابینه روحانی و کابینه اوباما پرداخته، بر اساس گزارش «آتنلانتیک» تعداد وزرای کابینه دولت تدبیر و امید که مدرک دکترای خود را از دانشگاه های آمریکا دریافت کرده اند بیشتر از وزرای دولت اوباما است!

از آن جالب تر آنکه تعداد اعضای کابینه حسن روحانی که دارای دکترا از دانشگا‌ه‌های آمریکا هستند به تنهایی از مجموع افراد دارای دکترای آمریکایی در کابینه‌ کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه و اسپانیا بیشتر است. البته بدیهیست که داشتن مدرک دکترا به تنهایی نمی تواند متر و معیار ارجحیت یک وزیر باشد و مولفه های بسیار دیگری نیز در این میانه دخیل اند اما بدون شک این سطح بالای علمی و غنای تخصصی چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشید و خوب است منتقدینی که بییشتر به موضوعات پیش افتاده سیاسی توجه کرده و هنوز چیزی از عمر دولت نگذشته تندترین انتقادات را مطرح ساخته و در پی القای ناکارآمدی دولت در اذهان عمومی هستند به این نکات مهم توجه کرده و بجای سیاسی کاری به منافع ملی عنایت داشته و در راستای هم افزایی برای فراهم آوری بسترهای لازم در جهت خدمت رسانی ژنرال های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف بکوشند.

منبع:خرداد

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین