|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴
»
رییس جمهور در جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد:
کد خبر: ۱۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
رییس جمهور در اولین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: اهتمام جدی دولت بر حمایت از شرکت های دانش بنیان که می خواهند تحول اساسی در کشور ایجاد کنند، می باشد و این کار بسیار ارزشمندی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی گفت: فعالیت در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد حمایت دولت است و این دولت تمامی توان خود را برای تقویت و پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان بکار خواهد گرفت.

رییس جمهور با بیان این مطلب که فعالیت های دانش بنیان در حقیقت علم و اقتصاد را در کنار یکدیگر قرار می دهد و به تقویت این دو حوزه می انجامد، خاطرنشان کرد: فعالیت های دانش بنیان می توانند به بهبود زندگی مردم کمک کند.

دکتر روحانی ضمن تاکید بر توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور، افزود: ثمره اصلی مراکز علم آموزی نظیر آموزش عالی و آموزش و پرورش باید در فعالیت های دانش بنیان تجلی یابد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از تاریخچه تاسیس، اهداف، وضعیت مالی و فعالیت های این صندوق از ابتدا تاکنون ارائه شد.

بر اساس گزارش ارایه شده در جلسه عصر امروز(چهارشنبه)، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در مهر ماه 1387 در دولت و در آبان ماه 1389 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که تاکنون به دلیل بروکراسی اداری و اختلافات فی مابین دستگاه های مسئول، این قانون اجرا نشده و صندوق نوآوری نتوانسته هیچ گونه حمایتی از شرکت های دانش بنیان بعمل آورد.

همچنین از جمله اقداماتی که از ابتدای تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی باید اجرایی می شده، تخصیص و تامین سرمایه اولیه این صندوق به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان بوده که با گذشت 3 سال تنها 25 میلیارد تومان آن به صندوق اختصاص یافته است.

در این جلسه علاوه بر مصوبه هیات دولت، برای اختصاص 200 میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی توسط صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده، مقرر شد در صورت نیاز شرکت های دانش بنیان به تسهیلات و منابع مالی بیشتر، صندوق توسعه ملی این منابع را نیز تامین کند.

همچنین دکتر سورنا ستاری در این جلسه به عنوان دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب شد.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین