|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
»
کد خبر: ۱۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به هجمه رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان علیه جهان اسلام گفت: امروز همکاری و تعامل سازنده رسانه ای کشورهای اسلامی ضرورت دارد.
«مرضیه افخم» امروز (چهارشنبه) در دیدار با «موید اللامی» رییس هیات مدیره خبرگزاری ملی عراق (نینا) و رییس سندیکای روزنامه نگاران این کشور آمادگی کشورمان را برای توسعه و تقویت همکاری های رسانه ای با عراق اعلام کرد.

وی در این دیدار با اشاره به رویکرد تعامل سازنده و همکاری دولت دکتر روحانی و اولویت سیاست و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گسترش و تقویت روابط با همسایگان خود و در راس آن کشور همسایه و مسلمان عراق ، بر وجود مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی و علقه های دینی بین دو ملت و کشور مسلمان تاکید کرد که ظرفیت گسترده ای را برای توسعه و گسترش بین ایران و عراق پدیده آورده است.

افخم همچنین بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از عراق به عنوان کشوری باثبات ، توسعه یافته و یکپارچه با نقشی تاثیرگذار در عرصه منطقه ای تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی فیمابین تهران – بغداد ، ابراز امیدواری کرد این روابط در همه ابعاد سیاسی ، اقتصادی و تجاری و نیز فرهنگی و رسانه ای توسعه و ارتقاء یابد.

افخم همچنین در ادامه بر اهمیت نقش رسانه های گروهی و افکار عمومی در تقویت و حمایت از روابط و تعاملات سیاسی بین کشورها تاکید کرد.

موید اللامی رییس هیات مدیره خبرگزاری ملی عراق (نینا) و رییس سندیکای روزنامه نگاران این کشور که بنا به دعوت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و به همراه شفیق العبیدی مدیرعامل خبرگزاری ملی عراق به تهران سفر کرده است ، با ابراز خرسندی از نخستین سفر کاری خود به تهران و ابراز رضایت از دیدارها و ملاقات های خوب و سازنده اش در تهران ، بر آمادگی رسانه های گروهی عراق برای توسعه روابط و همکاری ها در حوزه های مختلف رسانه ای تاکید کرد.

اللامی همچنین با تمجید از روابط خوب بین دو کشور و ملت همسایه و مسلمان ، نقش رسانه های گروهی را برای تقویت تعاملات مردمی و توسعه و گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه تعاملات رسانه ای در سطوح دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی بین رسانه های گروهی ایران و عراق از جمله خبرگزاری رسمی دو کشور باشیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین