|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
تحلیل روزنامه ایتالیایی 'ایل مساجرو' از آینده برجام
کد خبر: ۱۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
بازگشت به زورآزمایی با تهران برای واشینگتن که در جبهه های دیگری درگیر است، چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟ اگر ترامپ واقعا می خواهد به وعده خود مبنی بر اینکه ' آمریکا پیش از دیگران' عمل کند، تصور چالش و درگیری دوباره با تهران عملا غیرممکن خواهد بود.
 روزنامه ایتالیایی 'ایل مساجرو' در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نوشت: تهران خواستار احترام به توافق هسته ای است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران «چهارشنبه » اظهار کرد که مهمترین انتظار ایران در قبال رئیس جمهوری منتخب آمریکا به توافق هسته ای و پایبندی واشینگتن به مفاد آن مربوط می شود. به گفته روحانی تهران انتظار دارد که واشینگتن مانعی در راه تحقق قطعنامه 2231 شورای امنیت در ارتباط با برجام بوجود نیاورد.

به گزارش انتخاب، این روزنامه افزود: ترامپ در جریان مبارزه انتخاباتی به دفعات از توافق هسته ای انتقاد و تهدید به لغو آن کرده بود. اما چنین اقدامی از سوی دولت آینده آمریکا می تواند بسیار مخاطره آمیز باشد. در چنین صورتی، کدام کشور قادر خواهد بود بدون آغاز یک جنگ جدید در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش بینی، تهران را از تولید هسته ای بازدارد؟

ایل مساجرو نوشت: بازگشت به زورآزمایی با تهران برای واشینگتن که در جبهه های دیگری درگیر است، چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟ اگر ترامپ واقعا می خواهد به وعده خود مبنی بر اینکه ' آمریکا پیش از دیگران' عمل کند، تصور چالش و درگیری دوباره با تهران عملا غیرممکن خواهد بود.

خبرگزاری آسکانیوز نیز در گزارشی با عنوان 'ایران، اولین اظهارات ترامپ جالب است' نوشت : از نظر تهران، اولین اظهارات دونالد ترامپ قابل توجه است. حمید ابوطالبی، مشاور رئیس جمهوری ایران در سیاست خارجی، در یک پیام توئیتری در خصوص انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا نوشت : تصویری که ترامپ در اولین سخنرانی اش پس از پیروزی بعنوان رئیس جمهوری از خود ارائه ‌داد، با تصویر او در دوران انتخابات تفاوت داشت و این نکته‌ای در خور توجه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین