|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
»
کد خبر: ۱۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه با رییس و چند تن از اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند دیدار و درخصوص روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که کاظم غریب‌آبادی، سفیر کشورمان در هلند نیز حضور داشت، معاون وزیر امور خارجه ضمن تشریح آخرین تحولات هسته‌ای و توافق ژنو، مذاکرات اخیر و نتایج آن را به نفع هر دو طرف توصیف و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات با هدف دستیابی به حل و فصل نهایی موضوع تاکید کرد.

عراقچی با اذعان به این که توافق ژنو متضمن حقوق هسته‌ای ایران از جمله غنی‌سازی است، همان‌گونه که هر عضو معاهده منع اشاعه دارای چنین حقوقی است، به اجرای قریب الوقوع تفاهم‌های ژنو و زمینه‌سازی‌های داخلی در این خصوص اشاره کرد.

او انتخاب دکتر روحانی و هم‌چنین توافق ژنو را فرصتی تاریخی جهت غلبه بر سوء تفاهم‌ها و رفع مشکلات موجود بر اساس احترام متقابل ذکر کرد.

رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند نیز ضمن تشکر از حضور هیات ایرانی در پارلمان و استقبال از مذاکرات اخیر ژنو، اظهار کردند نمایندگان پارلمان هلند از نزدیک با علاقمندی این تحولات را پیگیری می‌کردند.

آنان هم‌چنین سوالات خود در زمینه فرایند مذاکرات و تفاهم‌های حاصل شده در ژنو را با معاون وزیر امور خارجه کشورمان در میان گذاشتند.

اعضای این کمیسیون هم‌چنین ابراز علاقمندی کردند که بتوانند در سال 2014 از ایران بازدید کرده و با همتایان خود گفت‌وگو کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین