|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
چند وقتی می شود که در قسمت های مختلفی در جهان مردم صداهایی را از زیر زمین و یا اقیانوس و دریاها می شنوند ولی منشا آن را نمی توانند تشخیص دهند.
 چند وقتی می شود که در قسمت های مختلفی در جهان مردم صداهایی را از زیر زمین و یا اقیانوس و دریاها می شنوند ولی منشا آن را نمی توانند تشخیص دهند.

در برخی از مناطق این صداها به قدری وحشت انگیز و مرموز هستند که ساکنان محل زندگی خود را ترک می کنند و به جای دیگری می روند. دولت ها، ارتش و دانشمندان از سراسر جهان در حال تحقیق بر روی این پدیده هستند ولی تا به حال جوابی را نیافته اند.

این صداهای عجیب همیشه یکسان نیستند ممکن است روزی صدایی شبیه به کشیده شدن فلزات بر روی هم را بشنوید و یا حتی صداهای ساده ای مانند بینگ، پوف و … دلیل این صداها هر چه باشد مطمئنا رازی در پشت ماجرا نهفته…

در کشور کانادا نیز چنین مناطقی وجود دارد تا جایی که ارتش به خواست مردم موظف شده تا پرده از این راز عجیب بردارد.
همراه با کارناوال باشید، شاید بتوانیم دلیل بروز چنین پدیده ای را بیابیم.

تصور کنید در شهری زندگی می کنید که هر از گاهی صداهایی عجیب از زیر زمین و یا نزدیک ترین دریا به شهر شنیده می شود. چه فکری با خود می کنید؟
این اتفاق در حال حاضر در چندین شهر ایالات متحده ی آمریکا، کانادا، روسیه و کشورهای شمال اروپا رخ می دهد و اذهان عمومی را درگیر خود کرده. ممکن است در گذشته نیز شاهد چنین پدیده ای بوده باشیم ولی هیچگاه رسانه ای نشده باشد. نظریات مختلفی در این باره توسط اشخاص متخصص ارائه شده که اگر هرکدام از آن ها حقیقت داشته باشند از مرموز بودن و ترسناک بودن ماجرا کاسته نخواهد شد.
یکی از نظریات بیان می کند که این صداها به دلیل تحرکات موجوداتی ناشناخته و یا بیگانه از زیر سطح زمین به گوش می رسد که در حال نهایی کردن هدف خود یعنی نابودی بشر هستند. برخی نیز این صداها را به میدان مغناطیسی زمین می دانند که در حال بالا بردن فعالیت خود می باشد.
یکی از مهم ترین و عجیب ترین این نظریات مربوط می شود به خود ما انسان ها. ممکن است پایگاه هایی سری و عجیب در زیر زمین و حتی دریاها بنا شده و این صداها نیز از همین مکان ها به گوش می رسد. نکته ی جالبی که باید به آن اشاره کنیم این است که چند سال از تحقیقات گسترده ی نظامی و علمی می گذرد ولی کسی نتوانسته جوابی درست و قطعی را در رابطه با این پدیده ارائه دهد. در ایالات متحده آمریکا و شهر نبراسکا سیتی این صداها چند سالی است که به گوش می رسد و وحشت مردم را بر انگیخته.
به راستی راز این صدا چیست؟ در ادامه به کشور کانادا خواهیم رفت و درباره ی این صدا بیشتر برایتان صحبت می کنیم.

شهری به نام نوناووت ، خانه صداهای مرموز
چندی پیش صداهایی مرموز و عجیب از اعماق دریایی که در نزدیکی منطقه ی نوناووت در شمالی ترین قسمت کشور کانادا قرار گرفته است توسط مردم محلی شنیده شد. بعد از این اتفاق آن ها مسئولان و ارتش را از این اتفاق با خبر کردند. در این منطقه بیشتر مردم شکارچی هستند و زمانی که این صداها آغاز شد متوجه شدند که حیوانات نیز از منطقه گریخته و به مکان دیگری می روند.
این صداها بیشتر به شکل پینگ، هوووم و … به گوش می رسند و مردم از دولت و همچنین ارتش درخواست کردند تا دلیل بروز این صدا را کشف و شناسایی کنند. این صداها بیشتر از سمت کانالی دریایی به نام Hecla and Fury Strait به گوش می رسند. این مکان جایی است که به تازگی مردم به این منطقه مهاجرت کرده و در حال زندگی کردن می باشند. ( تازه ترین سرزمین در کانادا که افراد به آن مهاجرت می کنند ). در این قسمت از کشور کانادا حدود ۳۱ هزار نفر زندگی می کنند و وسعتی برابر با 1,750,000 کیلومتر مربع دارد.

مردمان این منطقه بیشتر به شکار پستاندارانی ماننده فک ها و نهنگ ها می پردازند و این موجودات را باید در دریا و زیر یخ های شناور یافت. ولی همه چیز از تابستانی که گذشت عوض شد و محلی ها گزارش دادند که دیگر خبری از این حیوانات نیست و گویی بطور کامل از میان رفته اند. زمانی حیوانات این منطقه بطور کامل محو می شوند که صداهایی عجیب می خواهند شروع شوند. محلی ها و ساکنان شهر می گویند این صداها ممکن است از سیستم های سونار ( فاصله یاب صوتی ) متعلق به کارخانه ی معدن در نزدیکی دریا و یا سیسیتم های پیشرفته ی سازمان حفاظت از حیوانات برای دور کردن و شکار نشدنشان باشد. وزارت دفاع کشور کانادا برای دست یافتن به پاسخ این معما پرونده ای را باز کرده و در حال تحقیق بر روی آن می باشد.
در برخی از منابع آمده که دلیل بروز این صداها زیر دریایی ها هستند که بعد از گذشت مدتی این فرضیه کاملا رد شد.
خبر خوب این است که اگر مشخص شود شیئ در زیر زمین در حال انجام کاری است می توان متوقفش کرد.

دلیل بروز این صداها و نظریه ها
هنوز نمی توان به این سوال جواب قاطعی داد ولی این انتظار می رود که با گسترده تر شدن تحقیقات و توجهات بیشتر در آینده ای نه چندان دور به جواب برسیم. دلیل بروز این صداهای عجیب که در ادامه ویدیویی از آن را خواهید دید هرچه باشد ممکن است درهای جدیدی را به روی علم و حتی بشریت بگشاید؛ تصور کنید موجوداتی بیگانه در زیر زمین در حال انجام فعالیت هستند و یا میدان مغاطیسی زمین دچار تغییرات بزرگی شده. هرکدام از این ها می توانند جهش های علمی بزرگی را در پی داشته باشند.
چند ماهی می شود که این صداها در این منطقه از کانادا به گوش می رسد و مردمان زیادی از سراسر دنیا برای شنیدن صداها به کانادا سفر می کنند. جالب این جاست که صداها در اقصی نقاط جهان تقریبا شبیه به هم هستند و تنها کمی تفاوت دارند.
نظریه های گوناگونی پیرامون این پدیده وجود دارد که مهم ترین آن ها به انجام آزمایش های نظامی، فعالیت های معادن صنعتی و وجود موجودات فضایی و یا ناشناخته در زیر زمین اشاره دارد.

صداهایی مرموز در لا به لای افسانه ها
در میان افسانه های محلی تاریخی می توان ردپاهای جالبی را درباره ی این صدا یافت. بزرگان قبایل اسکیمو و یا سرخپوست در کانادا داستان هایی را از این قبیل نقل می کنند:
زمستان سردی بود و مردان قبیله برای یافتن شکار به سمت دریا و دریاچه ها رفته بودند. کودکان در آغوش مادرهای خود آرام گرفته و منتظر پدرهای خود بودند تا با دست پر به خانه بازگردند. مردان در راه چند خرگوش کوچک شکار کرده بودند ولی خبری از گوزن، فک دریایی و یا حتی وال نبود. شب شد و برای استراحت آتشی روشن کردند. یکی از مردان قبیله که از دیگران تنومند تر بود برای یافتن شکار در شب به سوی دریا حرکت کرد.
زمانی که به نزدیکی آب رسید نهنگی سفید رنگ و نورانی را دید که در فاصله ی چند متری از او شناکنان در حال حرکت بود.

مرد نیزه ی خود را آماده کرد تا پرتاب کند که ناگهان هیولایی بزرگ و تنومند از آب بیرون آمد و رو به مرد کرد و گفت :

تو نمی توانی این نهنگ را شکار کنی زیرا تقدیر او مرگ به دست تو نیست. مرد در حالی که ترسیده بود فریاد زد خانواده و قبیله ی من گرسنه هستند و تو به من می گویی شکار نکنم؟
هیولا گفت اگر این حیوان را شکار کنی کاری با تو نخواهم داشت ولی در زیر آب های همین دریا آرام می گیرم و هر از گاهی برای این که لرزه به تن نوادگانت بیندازم فریاد هایی خواهم زد که به دنبال آن زمستان هایی سرد و بی غذا در کمین قبیله ات خواهد بود.
مرد گوش نکرد و نهنگ شکار شد و سپس به همراه دیگر همراهان خود به سمت خانه حرکت کرد.
آیا ممکن است این افسانه با این صداهای مرموز در ارتباط باشد؟ شاید این افسانه نکاتی بسیار مهم را در دل خود جای داده.

تحقیقات نظامی در پی رسیدن به حقیقت
ارتش به خوبی از وجود این صداها آگاه است و اعلام کرده که در حال انجام تحقیقات بر روی آن می باشد. وزارت دفاع ملی کشور کانادا از بروز چنین پدیده ای ابراز نگرانی کرده زیرا هم خشم مردم منطقه برانگیخته شده و هم این که حیوانات در حال ترک کردن محل زندگی خود هستند و در نتیجه هیچ غذا و شکاری برای محلی ها باقی نخواهد ماند. به نظر شما چه خواهد شد؟
در نظر سنجی هایی که صورت گرفته بسیاری از مردم بر این باور هستند که خود ارتش و نیروهای نظامی این صداها را بوجود آورده اند و به خوبی از منشا آن اطلاع دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین