|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
ظفر چاغلایان وزیر اقتصاد ترکیه برای شرکت در نشست وزرای بازرگانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو ) و گفت وگو با مقام های ایران به تهران سفر می کند.
به گزارش منابع دیپلماتیک در آنکارا، وزیر اقتصاد ترکیه در صدر هیات بلندپایه ای از مقام های تجاری این کشور اواخر ماه جاری در نشست سازمان همکاری های اقتصادی که به میزبانی ایران در تهران تشکیل می شود ، شرکت می کند. 

چاغلایان در خلال این نشست با مقام های اقتصادی و تجاری کشورمان پس از توافقنامه هسته ای ایران و گروه 1+5 نیز در باره مباحث دو جانبه به گفت وگو خواهد پرداخت. 

وزیر اقتصاد ترکیه همچنین روز 26 دی ماه آینده به دعوت ˈ محمدرضا نعمت زاده ˈ وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران به منظور مذاکره و نهایی کردن مواقتنامه ترجیحی بین دو کشور به تهران سفر می کند. 

در این سفر دو روزه همچنین مقامات تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه در باره آخرین توافقات تجاری صورت گرفته به بحث و بررسی خواهند پرداخت. 

نعمت زاده هفته گذشته برای شرکت در بیست و نهمین نشست وزیران کمیته دایمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) به استانبول سفر کرد . 

وی در این سفر با مقامات ترکیه از جمله ˈ ظفر چاغلایان ˈ وزیر اقتصاد و ˈ جودت یلماز ˈ وزیر توسعه ترکیه در خصوص مباحث مختلف به گفت وگو پرداخت.

چاغلایان در این دیدار ضمن تقدیر از حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران در اجلاس کمسک و سخنرانی وی در این نشست گفت : ترکیه خواستار توسعه همه جانبه مناسبات اقتصادی با کشور دوست و برادر ایران است.

براساس این گزارش ، همچنین یک هیات مالیاتی ایران به ریاست ˈحسین توکلیˈ معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی در صدر هیاتی هفته آینده به آنکارا سفر می کند. 

هدف از این سفر که شش نفر از نمایندگان مجلس از اعضای هیات خواهند بود، تبادل تجربه و آشنایی بیشتر با سیستم مالیاتی ترکیه عنوان شده است.
منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین