|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
خدا را شاکرم که گرچه آن امام و روح بلند ایشان در میان ما نیست، شخصیتی از تبار ایشان بر جای مانده که وقتی به دیدارشان می‌رویم، احساس می‌کنیم روح آن امام در وجود و شخصیت‌شان متجلی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، مشکل اصلی جامعه را اخلاق و راه‌حل بسیاری از مشکلات را بازگشت به حیات اخلاقی جامعه عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و مدیران کل این وزارتخانه ظهر امروز چهارشنبه و در اولین روز کاری سید رضا صالحی امیری در تصدی این وزارتخانه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوه امام راحل و تولیت حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار سید رضا صالحی امیری در سخنانی گفت: یکبار دیگر به اینجا آمده‌ایم تا با همه زیبایی‌هایی که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برای ما آفرید، تجدید پیمان کنیم.

وی گفت: خدا را شاکرم که گرچه آن امام و روح بلند ایشان در میان ما نیست، شخصیتی از تبار ایشان بر جای مانده که وقتی به دیدارشان می‌رویم، احساس می‌کنیم روح آن امام در وجود و شخصیت‌شان متجلی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه معنویت و روح امام خمینی (ره) کماکان در کشور جاری است، گفت: خَلف صالح حضرت امام (ره) همچنان آن راه را با صداقت دنبال می‌کند و ما مفتخریم که زیر چتر گفتمان رهبری و امام (ره)، حیات داریم.

صالحی‌ امیری افزود: اخیراً بنا به علاقه شخصی خودم، سعی کردم از اندیشه فرهنگی امام (ره)، سهمی پیدا کنم. مدت زیادی در صحیفه به دنبال شناسایی مفاهیم کلیدی فرهنگی حضرت امام (ره) بودم و در نهایت به عبارت کلیدی «ساخت انسان فرهنگی» رسیدم.

وی این مفهوم را به این شکل تعبیر کرد که: اگر انسان فرهنگی ساخته شود، جامعه ساخته خواهد شد. امروز بعد از چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، وقتی آسیب‌شناسی می‌کنیم می‌فهمیم که مشکل اصلی جامعه، اخلاق است و باید این جامعه به حیات اخلاقی خود بازگردد؛ همان حیات اخلاقی که امام (ره) و مقام معظم رهبری آن را تبیین کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مجموعه همکارانش در این وزارتخانه در دیدار امروز، گفت: این مجموعه بزرگ (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که سکاندار فرهنگ، ادب و هنر در کشور است، امروز یکبار دیگر تصمیم گرفته است با امام خود تجدید میثاق کند تا اندیشه‌های امام (ره) تداوم پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین