|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
پیشروی نیروهای عراقی به ویژه از محورهای جنوبی و جنوب غربی از بامداد امروز (شنبه) به رغم اعلام آمریکایی ها مبنی بر توقف عملیات، شدت و شتاب بیشتری گرفته است.
کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش یکصد غیرنظامی موصلی را اعدام کردند.

به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، 'عبد الرحیم الشمری' رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق امروز (شنبه) گفت که عناصر گروه ترویستی- تکفیری داعش اقدام به اعدام یکصد غیرنظامی ربوده شده به وسیله این گروه کردند.

وی افزود: این قربانیان به اتهام ارتباط با نیروهای نظامی عراق اعدام شدند.

الشمری گفت که عناصر گروه تروریستی داعش همچنان به اعمال جنایت کارانه و وخشیانه خود در حق غیرنظامیان در استان نینوا ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: عناصر گروه تروریستی داعش برای ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان گشت های ویژه ای را تعیین کرده که در محله ها و مسیرها بر تحرکات اهالی آنها را تحت کنترل دارند.

الشمری در ادامه بر ضرورت تسریع در آزادسازی استان نینوا و پاکسازی این استان از عناصر داعش و نجات غیرنظامیان تاکید کرد.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه 26 مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند.

پیشروی نیروهای عراقی به ویژه از محورهای جنوبی و جنوب غربی از بامداد امروز (شنبه) به رغم اعلام آمریکایی ها مبنی بر توقف عملیات، شدت و شتاب بیشتری گرفته است.

نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی در صدد گرفتن محور غربی موصل هستند که مهمترین و طولانی ترین محور در عملیات موصل با بیش از یکصد کیلومتر طول به شمار می رود و شهر موصل را به طور کامل از مرزهای سوریه جدا می کند.

از طرفی نیروهای نظامی و امنیتی عراق با آزاد سازی الشوره عملا خود را به شهر حمام العلیل در 20 کیلومتری جنوب موصل می رسانند و حقله محاصره را بر عناصر تروریستی داعش در داخل شهر موصل تنگ تر می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین