|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
« پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی با انتقاد شدید از وضعیت کنونی کره شمالی، این کشور را به جهنمی تشبیه کرد که شرایط برای مردم آن سخت و طاقت فرسا شده است.
 « پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی با انتقاد شدید از وضعیت کنونی کره شمالی، این کشور را به جهنمی تشبیه کرد که شرایط برای مردم آن سخت و طاقت فرسا شده است.

به گزارش ایرنا، وی که در جمع نزدیک به ۶۰۰ نفر از مسئولان و مشاوران وزارت وحدت این کشور سخن می گفت، خاطرنشان کرد: دیکتاتوری حاکم بر کره شمالی رنجش مردم آن را در پی داشته است.

وی بار دیگر تاکید کرد که سیاست های حمایتی دولت سئول از اتباع کره شمالی برای فرار از آن کشور و پناهنده شدن و اسکان در کره جنوبی افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری کره جنوبی ادامه داد: کره شمالی مردم را به جهنم انداخته و رژیم دیکتاتوری آن با روش های خشونت آمیز و تروریستی عرصه را بر ملت تنگ کرده است و سئول می کوشد تا بهترین شرایط را برای کسانی که از آنجا فرار کنند، مهیا سازد.

او تاکید کرد که کره شمالی تلاش دارد تا با روش های غیرمعمول مردم را کنترل کند اما به نظر می رسد که مشروعیتش را به تدریج نزد مردم از دست داده است.

«پارک» تصریح کرد که دیکتاتوری در آن کشور بقای کره شمالی را به خطر انداخته است و به همین سبب نخبگان، سربازان و مردم در حال فرار از کره شمالی هستد.

یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی امروز (جمعه) نوشت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر از کره شمالی به کره جنوبی پناهنده شده اند و تلاش دولت این است که زندگی شادی برای آنان مهیا کند.

همزمان اعلام شده است که مشاورانی از کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی نیز در اجلاس وزارت وحدت که دیروز گشایش یافت، شرکت کرده اند و پارک با آنها گفت و گو کرده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به وحدت دو آلمان نیز اشاره کرد و گفت که کارشناسان در حال بررسی راه های وحدت دو کره هستند و این می تواند الگوی خوبی برای یکپارچگی مردم دو کشور باشد.

رئیس جمهوری کره جنوبی بتازگی در سخنانی خواستار آن شده بود که مردم کره شمالی پشت دولت را خالی کرده و از آن کشور بگریزند و به کره جنوبی پناهنده شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین