|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۷
»
کد خبر: ۱۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت: مخالفان توافق هسته‌اي با ايران سياست‌هاي خود را دوباره بررسي مي‌کنند.
روزنامه آمريکايي لس آنجلس تايمز در پايگاه اينترنتي خود و در تحليلي به قلم پل ريشتر افزود: خستگي آمريکا از جنگ، بخش بزرگي از تلاش دولت اوباما براي دستيابي به توافق را توجيه مي کند.

مقامات دولتي آمريکا مي گويند بدون دستيابي به يک توافق سياسي کشور در مسير  جنگ قرار مي‌گرفت.

بسياري از افراد بدبين که پس از دستيابي به توافق انتقادهاي شديدي برضد آن مطرح مي‌کردند اکنون سکوت اختيار کرده اند.

ديلان ويليامز، مدير امور دولتي جي استريت که يک گروه حامي اسراييل است و از اين توافق حمايت مي کند، گفت: منتقدان توافق تمايلي ندارند که خيلي صريح به اين توافق حمله کنند زيرا از محبوبيت آن مطلعند.

نتايج نظرسنجي ها نشان مي‌دهد که ميزان حمايت از اين توافق بالا است اما احتمال آن که  کاهش يابد زياد است. آمريکاييان واقعا تمايلي ندارند در يک جنگ ديگر در منطقه خاورميانه درگير شوند.

نظرسنجي  مشترک روز سه شنبه رويترز و ايپسوس نشان داد که 44 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجي از توافق جديد حمايت مي کنند و 22 درصد با آن مخالفند.

مخالفان توافق هسته اي با ايران خواستار افزايش تحريم‌هاي ايران هستند و مي‌گويند اعمال فشار بيشتر بر ايران اين کشور را بيشتر مجبور به کوتاه آمدن مي کند. اما دولت اوباما اين ديدگاه را غيرواقع بينانه مي خواند و مي گويد احتمال دارد تصويب تحريم‌هاي جديد مانع موفقيت ديپلماسي شود.

برخي از نمايندگان کنگره که منتقد اين توافق هستند اعلام کرده اند که از وضع تحريم‌هاي جديد برضد ايران حمايت مي‌کنند اما آمادگي دارند اين کار را تا زماني که مشخص شود ايران به تعهدات خود پايبند نبوده است، به تعويق اندازند.

اسرائيل مجدانه با توافق هسته اي ژنو مخالفت مي کند و نام نمايندگاني که حامي اسرائيل هستند نيز در ميان منتقدان دائمي توافق ديده مي شود. اما اظهارات سازمان‌هاي مهم طرفدار اسرائيل در آمريکا تاحدودي ملايم شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین