|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
چه اشکالی دارد روز تاسوعا تماشاچیان با پوشیدن پیراهن‌های مشکی به دنیا نشان دهند عزادار حسین(ع) و یاران باوفایش هستند؟ شاید گفته شود که شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران مراسم‌های سینه‌زنی و عزاداری را پوشش تلویزیونی مي‌دهند و پخش می‌کنند.
مدتی است صدای اعتراض برخی از دلسوزان اهل ‌بیت عصمت و طهارت درباره تقارن مسابقه فوتبال تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با کره‌جنوبی، در راستای مسابقات انتخابی جام جهانی، در روز تاسوعا بلند و موجب نگرانی این عزیزان شده است.

محمد اصلانی در شرق نوشت: حال آنکه به‌نظر حقیر که خود عاشق و شیفته اهل ‌بیت و عزادار امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستم، می‌توان از این رخداد و واقعه تاریخی، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

چراکه وقتی دشمنان اهل ‌بیت عصمت و طهارت و در رأس آنها، وهابیت و سلفی‌ها، دوست ندارند پرچم برافراشته‌شده عزای حسینی و نام مبارک آن حضرت دیده و شنیده شود، چه اشکالی دارد سراسر استادیوم آزادی، منقش به پرچم‌های سیاه و عبارت‌هاي مبارک یاحسین(ع)، لبیک یاحسین و یاابالفضل‌العباس شود؟ ‌

چه اشکالی دارد روز تاسوعا تماشاچیان با پوشیدن پیراهن‌های مشکی به دنیا نشان دهند عزادار حسین(ع) و یاران باوفایش هستند؟ شاید گفته شود که شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران مراسم‌های سینه‌زنی و عزاداری را پوشش تلویزیونی مي‌دهند و پخش می‌کنند.

آری، نشان می‌دهند، اما نمی‌شود واقعیت فوتبال و بینندگان آن را در جهانِ امروز فراموش کرد. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا، برای پیگیری نتایج فوتبال، حتما و قطعا این بازی را خواهند دید. ‌

این‌بار، صحنه‌هایی بی‌بدیل و پیام‌رسان را خواهند دید. این‌بار، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا خواهند دید که پرچم‌ها و بیرق‌های عزای حسینی در دستان صدهزار عزادار حسینی بالا رفته است.  ‌

 این‌بار صدای یاحسین و یاابالفضل را رساتر خواهند شنید.  ‌ این‌بار میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان خواهند دید مردم ایران در استادیوم پیراهن مشکی پوشیده‌اند و عزادار سرور و سالار شهیدشان هستند.  ‌

این‌بار، چشمان وهابی‌ها و سلفی‌ها و دشمنان اهل ‌بیت کور خواهد شد، وقتی ببینند به واسطه چنین رخدادی، نام مبارک و مطهر حسین‌بن‌علي (ع) و یاران باوفایش در استادیوم برده می‌شود. ‌ پرسش این است که چرا متدینان باید ناراحت باشند؟ اتفاقا، باید از این پتانسیل ورزشی و اجتماعی به نحو احسن استفاده کنیم.

مگر نه اینکه تماشاچیانی که به استادیوم خواهند رفت، همگی عزاداران حسینی هستند که از روز اول ماه محرم در هیأت‌های مذهبی شرکت می‌کنند، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی تشکیل می‌دهند و پرچم‌های عزای حسینی را در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها و حتی در کوچه‌های خود و سردرِ مغازه‌ها و محل‌های کسب خود برافراشته می‌کنند.

بله، این عزیزان هستند که به استادیوم می‌روند و آنها بخشی از عزادارانی هستند که این روزها، تلویزیون ایران با نشان‌دادن و پوشش تلویزیونی مراسم‌ عزاداریشان، به آنها افتخار می‌کند و قطعا و بلاشک در روز تاسوعا، این عزاداران حسینی، به بهترین شکل، پیام ‌رسای فرهنگ عاشورا را تبلیغ می‌کنند و به نمایش عمومی خواهند گذاشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین