|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
این جمله با سیر مواضع اخیر او همخوانی دارد و ظاهرا او تمایلی به حضور شخصیتی با نگرش احمدی‌نژاد در جایگاه رئیس‌جمهور دوازدهم ندارد که از همین رو دیروز اظهارات جالبی داشت.
به نظر می‌رسد چرخشی به سمت دیگر داشتند، چون از کاندیدا نشدن احمدی‌نژاد مطمئن شده و دیگر کاندیدایی در ذهن ندارند که توان رقابت با روحانی داشته باشد، پس باید برای بقا و حیات سیاسی خود به سمت اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها بروند، مانند عباس سلیمی‌نمین که این مسیر را آغاز کرده است. این پژوهشگر از آنجا که می‌داند احمدی نژاد حضوری در انتخابات‌۹۶ ندارد، این روزها به انتقاد از او می‌پردازد و مثلا می‌گوید: «عامل خودشیفتگی احمدی نژاد، اصولگرایان هستند.» اما این اظهارات پایان راه نیست و در فاز بعدی اظهارات خود به حمایت از برجام می‌پردازد و با انتقاد از کسانی که برای تخریب دولت موضوع برجام را مطرح می‌کنند، می‌گوید:«کسانی که موضوع برجام را زیر سوال می‌برند، در واقع کلیت نظام را تضعیف می‌کنند.» شاید باید مواضع او را در اظهارات سوم مهر سال جاری یافت که گفته بود: «تجربیات تاریخی را باید جدی گرفت.»

این جمله با سیر مواضع اخیر او همخوانی دارد و ظاهرا او تمایلی به حضور شخصیتی با نگرش احمدی‌نژاد در جایگاه رئیس‌جمهور دوازدهم ندارد که از همین رو دیروز اظهارات جالبی داشت. سلیمی‌نمین درباره منعِ انتخاباتی احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات، و این که او به چه کسی رای خواهد داد، گفت: «قطعا آقای احمدی نژاد طرفدارانی دارد که منتظر بودند تا رای سوم را هم به او بدهند و سه باره رئیس‌جمهورش کنند. این که رای‌های احمدی نژاد به کدام سمت برود، بستگی به نوع کارهایی دارد که او در ماه‌های منتهی به انتخابات از خود نشان خواهد داد و این که او چه هدف‌هایی را برای خود در نظر خواهد گرفت. البته با توجه به این که در سال ۹۲ «رحیم مشایی» به «روحانی» رای داد، می‌توان این تصور را داشت که در انتخابات بعدی هم چه رویکردی از خود نشان خواهند داد.» این اظهارات یعنی رای حامیان احمدی‌نژاد به روحانی البته پیش از این هم مطرح شده بود. اکنون باید منتظر اعلام برنامه انتخاباتی مردان احمدی نژاد بود.

 
منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین