کد خبر: ۱۲۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
استاندار سمنان با اشاره به واگذاری مدیریت و نظارت بر روند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هر استان از سوی دولت تدبیر امید به یکی از وزرا و اعضای کابینه دولت گفت: دکتر طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم به‌عنوان مسئول نظارت بر برنامه‌های اقتصادمقاومتی دو استان اصفهان و سمنان انتخاب شده است.
 استاندار سمنان با اشاره به واگذاری مدیریت و نظارت بر روند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هر استان از سوی دولت تدبیر امید به یکی از وزرا و اعضای کابینه دولت گفت: دکتر طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم به‌عنوان مسئول نظارت بر برنامه‌های اقتصادمقاومتی دو استان اصفهان و سمنان انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز در شورای  امور عشایری استان سمنان بااعلام این خبر اظهار کرد: استانداری سمنان باتوجه به رویکرد طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان پیشنهاد داد که دکتر طیب‌نیا به عنوان مسئول نظارت و سرکشی از پروژه‌های اقتصادمقاومتی این استان انتخاب شود که دولت نیز پیشنهاد ما را پذیرفته و اولین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور دکتر طیب‌نیا هفته آینده در سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که هر وزیر و عضو کابینه که مسئول یک استان است موظف شده که ماهانه دو سفر برای پیگیری فعالیت‌های ستاد به استان داشته باشد، افزود: دکتر طیب‌نیا از این هفته براساس مصوبه دولت تدبیر و امید به‌صورت ماهانه به این استان سفر می‌کند تا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

استاندار سمنان با اشاره به برخی مشکلات عشایر این استان در آستانه کوچ پاییزه، طرح بخشی از مشکلات عشایر در نخستین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با دکتر طیب‌نیا را خواستار شد.

وی بااشاره به نزدیک بودن فصل کوچ بر لزوم مهیاسازی ایل‌راه‌های عشایری  تاکید کرد و گفت: مسئولان ذیربط موظفند که مسیر کوچ عشایر و عبور دام‌های آنها را مشخص و به دستگاه‌های دیگر اعلام کنند که عشایر در حین کوچ با مشکلی مواجه نشوند.

خباز به مشکل آب و برق برخی عشایر در بازدیدهای خود از مناطق عشایری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های رفع مشکل برق عشایر استفاده از پنل‌های خورشیدی است که از قضا یکی از عشایر استان نیز در طرحی خلاقانه هم برق و هم آب مورد نیاز خود را به روشی مبتکرانه و از طریق همین پنل‌های خورشیدی تامین کرده بود.

وی تعمیم این تجربه موفق به دیگر مناطق عشایری استان را خواستار شد و اضافه کرد: استانداری سمنان و دستگاه‌های اجرایی نیز در همین ارتباط هرگونه کمک و مساعدی که لازم باشد را نیز انجام می‌دهند.

این مقام ارشد اجرایی از فقدان مراتع میان‌بند به عنوان مطالبه دیگر عشایر از استاندار در بازدیدهای گذشته نام برد و گفت: بخش مهمی از عشایر مدعی‌اند که در قشلاق و ییلاق مشکلی از نظر مراتع ندارند اما در میان‌بندها این مشکل برای آنها هزینه‌بر است که انتظار می‌رود منابع‌طبیعی استان برای رفع این دغدغه نیز تلاش جدی داشته باشد.

استاندار سمنان بااشاره به نقش مهم عشایر در تولید داخل تصریح کرد: عشایر از کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه و از مولدترین آنها هستند، لذا همه ما باید تلاش کنیم که مشکلات این قشر عزیز و تولیدکننده را مرتفع کنیم.

خباز به موفقیت این استان در طرح سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: استان سمنان از نظر مشارکت مردم در برگزاری اینترنتی طرح تاکنون حائز رتبه اول کشور شده و سرخه نیز رتبه اول استان را در این بخش به دست آورده است.

وی بااشاره به اهمیت آمار و اطلاعات افزود: انتظار می‌رود چند شهرستان پایینی در جدول مشارکت مردم استان، خود را به رده‌ای بالاتر برسانند تا در پایان همچنان استان ممتاز سمنان در صدر بیشترین مشارکت در این طرح از طریق سرشماری اینترنتی قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین