|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
اینکه گفته می شود دولت همه وقت را روی برجام گذاشت، درست نیست، اگر اینگونه بود نمی توانستیم تورم را کاهش داده، رشد اقتصادی را به ۴.۴ درصد رسانده و در ارتقاء سلامت کشور کاری کنیم که برای درمان ۷۰ درصد پرداختی مردم به هفت درصد برسد.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه رأی مردم حق‌الناس است و از آن صیانت می کنیم و در انتخابات بی طرف خواهیم بود، گفت: فعالیت قانونی همه فعالان سیاسی را حمایت می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،محمدحسین مقیمی ظهر پنج شنبه در شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: یکی از وظایف دولت برقراری امنیت در همه زمینه هاست که دولت تدبیر و امید در طی این سه سال توانسته است شرایط امنیتی خوبی را با توجه به وضعیتی که کشورهای همسایه دارند ایجاد کند.

وی با اشاره به یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان کشور در بحث آسیب های اجتماعی گفت: وزارت کشور مطالعات عمیقی درباره مسائل اجتماعی انجام داده و به ابعاد مختلف این مسائل پرداخته شده است.

قائم مقام وزیر کشور با توجه به اینکه امروز باید با جدیت به مسائل اجتماعی ورود پیدا کنیم گفت: باید از تجربه سایر استان ها استفاده کرد و کرمان هم در بحث حاشیه نشینی اقدامات خوبی را انجام داده است و این در حالی است که در بعضی شهرهای کشور جمعیت حاشیه نشینان از شهروندان بیشتر است.

وی همچنین افزود: گزارش مربوط به مسائل اجتماعی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده است و نیاز است اقداماتی که در رابطه با آسیب های اجتماعی چون قاچاق، طلاق، موادمخدر، مسائل اخلاقی و حاشیه نشینی در سراسر کشور انجام گرفته گزارش آن را به رهبری ارائه دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه از فعالیت قانونی همه فعالان سیاسی حمایت می کنیم، گفت: در سال گذشته حضور احزاب را در همه شهرستان‌ها و مناطق در دوران برگزاری انتخابات داشتیم و تنها چند جلسه انگشت شمار از هزاران جلسه برگزار شده به هم خورد که در هر حال انتخابات در سراسر کشور با امنیت و آرامش و نشاط سیاسی برگزار شد.

وی برگرداندن آرامش و امید به جامعه را از سیاست های دولت یازدهم دانست و گفت: مردم سالاری دینی طی سه سال گذشته جای خودش را در کشور پیدا کرد.

وی افزود: در حوزه اقتصادی دولت یازدهم تورم ۴۰ درصدی را به حدود ۹ درصد، بیکاری را به ۱۱ درصد، رشد اقتصادی را به ۴.۴ درصد رساند و قرار است در افق ۱۴۰۴ به هشت درصد رشد اقتصادی برسیم لذا باید عقب ماندگی فعلی و قبلی را جبران کنیم تا بتوانیم تعهدات را در سند چشم انداز اجرایی کنیم.

مقیمی افزود: تورم و بیکاری طی دولت یازدهم نسبت به دولت قبل کاهش یافته است و دولت شرایطی را فراهم کرد که مردم با اعتماد به نظام ، دولت و مسئولان از منابع خودشان در امر سرمایه گذاری استفاده کردند و صادرات کشور از واردات جلو افتاده و توانستیم در تولید گندم خودکفا شویم.

وی همچنین با توجه به اقدامات زیادی که دولت تدبیر و امید برای تنش زدایی انجام داده است گفت: برجام قرار نیست همه مشکلات ما را رفع کند اما راه را هموار می کند.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می شود دولت همه وقت را روی برجام گذاشت، درست نیست، اگر اینگونه بود نمی توانستیم تورم را کاهش داده، رشد اقتصادی را به ۴.۴ درصد رسانده و در ارتقاء سلامت کشور کاری کنیم که برای درمان ۷۰ درصد پرداختی مردم به هفت درصد برسد.

مقیمی بیان کرد: وظیفه داریم به مردم خدمت کرده و رضایت آنها را سرلوحه همه برنامه هایمان قرار بدهیم و ببینیم در دستگاه های اجرایی آیا تکریم ارباب رجوع را به انجام می رسانیم یا نه؟ که این وظیفه در حوزه  وظایف استاندار است و باید به آن بپردازد و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد اصلاح کند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده گفت: رأی مردم حق‌الناس است و از این حق‌الناس صیانت و قانون را رعایت می کنیم و در انتخابات بی طرف خواهیم بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین