|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
تقی پور در واکنش به صحبت‌های حافظی گفت: جالب است که برخی از اعضای شورا حتی در حیطه اختیارات قوه قضاییه نیز دخالت می‌کنند و بعید نیست که فردا روزی اعضای شورا از قوه قضاییه بخواهند که قاتلان و ... را نیز آزاد کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تا پرونده سایت معماری نیوز را از موضوعی امنیتی خارج نموده و به یک موضوع مطبوعاتی تبدیل کند.

به گزارش تیتر شهر رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره پرونده سایت معماری نیوز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پنج تیرماه سال 87، اظهار کرد: ایشان فرمودند: "مطالبه عدالت به معنای این است که عدالت، گفتمان غالب در محیط های جوان و دانشجویی شود، عدالت را مطالبه کنند و آن را از هر مسئولی بخواهند. یک لحظه از درخواست و مطالبه عدالت کوتاهی نکنند. این شان شماست، مطالبه عدالت از مسئولان در همه ابعاد آن.»

وی با بیان اینکه ایشان در محل دیگری ترویج فرهنگ مطالبه عدالت از مسئولان در جامعه را مورد تاکید قرار داده اند، افزود: با عنایت به سخنان و انتظارات مقام معظم رهبری از قشر جوان، از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم پرونده سایت معماری نیوز را از موضوعی امنیتی خارج نموده و به یک موضوع مطبوعاتی تبدیل کند.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای شهر تهران همچنین گفت: جناب آقای لاریجانی؛ این رفتارهای سخت گیرانه منجر به سرخوردگی جوانان و نهایت منجر به نفاق و کینه خواهند شد. قطعا تدبیر و درایت جنابعالی می تواند این پرونده را به مسیر طبیعی رسیدگی وارد نموده و شائبه نفوذ صاحبان زر، زور و تزویر در پرونده را مرتفع سازد.

مختاباد رئیس کمیته هنری شورا نیز گفت: پیشنهاد می‌شود قالیباف شکایت خود را از معماری نیوز پس بگیرد .

تقی پور در واکنش به صحبت‌های حافظی گفت: جالب است که برخی از اعضای شورا حتی در حیطه اختیارات قوه قضاییه نیز دخالت می‌کنند و بعید نیست که فردا روزی اعضای شورا از قوه قضاییه بخواهند که قاتلان و ... را نیز آزاد کند.

وی با بیان اینکه یک نفر با تهمت و افترا آبروی شورا را برده و حالا اعضای شورا غیرت داشته باشند و از کیان شورا حمایت کنند گفت: یک نفر آبروی شورا را برده و حالا می‌خواهید که آزاد شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورا با این فرد همکاری کرده‌اند گفت: از بیرون پخت و پز این جریان انجام شده و اگر ما بخواهیم نام این اعضا را منتشر کنیم قطعا آبروی آنها خواهد رفت و این جنایت در حق شورای چهارم بی سابقه بوده است.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز در واکنش به این موضوع گفت: به ناحق اسامی برخی از اعضای شورا برده شده.

 وی که نامش در میان اسامی منتشر شده از سوی سایت معماری نیوز در خصوص دریافت املاک بدون ضابطه بوده است گفت: شکایت ما هنوز اجرایی نشده و نوبت به شکایت ما هنوز نرسیده است که چه بسا پدرش را هم در می‌آوریم.

مرتضی طلایی که ریاست این جلسه شورا را بر عهده داشت گفت: نه شورا و نه شهرداری شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌اند بلکه افراد حقیقی به دلیل اتهاماتی که این سایت به آنها داشته از آن شکایت کرده اند.

عباس جدیدی نیز در واکنش به این موضوع گفت: با جوسازی نمی‌توان حق سازی کرد و باید بگویم بارها رسانه‌ها و افراد سخنان مرا دستاویز قرار داده و روزگاری ترامپ، پوتین و ... به من نسبت داده‌اند که اگر می‌خواستم رویه شکایت را در پیش بگیرم باید بگویم چهار الی پنج نفر باید به مانند یاشار سلطانی پشت میله‌های زندان می‌ماندند اما ما پهلوان هستیم و با رویه زندانی کردن مخالفیم.

وی با بیان اینکه اگر اشتباهی صورت گرفته باید با شهامت از آن عذرخواهی کرد گفت: اگر امروز یاشار سلطانی در بین چرخ دنده‌های قوه قضاییه گرفتار شده نتیجه تقابل اعضای شورا است.

در ادامه ولی الله شجاع پوریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی نیز با بیان اینکه متاسفانه جلسات روز یکشنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود گفت: اما همزمان اخبار داخلی شورا توسط یک سایت بارگذاری می‌شود که این اقدام جای سوال دارد.

وی خطاب به تقی پور گفت: هیچ یک از اعضای شورای شهر از بی اخلاقی دفاع نمی‌کنند اما دقت داشته باشید که نباید برخورد دوگانه با رسانه‌ها صورت گیرد. چرا که همزمان یک سایت بزرگ اتهاماتی را به ابتکار معاون رئیس جمهور و برخی از اعضای شورای شهر همچون سرخو، حقانی، سالاری و ... وارد کرد اما آیا برخوردی که با معماری نیوز شد با این سایت هم شد؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین