|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
معاون حقوقی رییس جمهوری همزمان با صدمین روز آغاز بکار دولت گفت: «منشور حقوق شهروندی» دولت تدبیر و امید با همکاری و همفکری 200 نفر از اساتید و نخبگان حقوقی و سیاسی کشور تدوین و آماده شده است.
«الهام امین زاده» روز سه شنبه در آستانه ارایه گزارش 100 روزه دولت یازدهم از سوی دکتر « حسن روحانی» رییس جمهوری که قرار است امشب پس از اخبار سراسری ساعت 21 از شبکه اول سیما ارایه کند، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا این مطلب را بیان کرد.

امین زاده افزود: در تدوین این منشور از دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به عنوان برنامه خط مشی و سیاست های دولت در چارچوب وظایف و اختیارات قوه مجریه در قانون اساسی کسب نظر شده است.

وی با بیان این که این منشور بر اساس ویژگی ها و کرامت انسانی، تعالیم مترقی مکتب انسان ساز اسلام، ویژگی های خاص فرهنگی و بومی تهیه شده است، اظهار داشت: در تدوین این منشور از حوزه های علمیه نیز نظرخواهی شده است.

معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: نظرات واصله از دستگاه های اجرایی و مجامع علمی و دانشگاهی درباره این سند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته امین زاده، در این منشور تمامی سوابق حقوق شهروندی در کشور و حتی مطالعات تطبیقی با اسناد حقوق شهروندی سایر کشورها لحاظ گردیده است.

وی به تاکید رییس جمهوری برای استفاده از نظرات دانشگاهیان و نخبگان اشاره کرد و گفت: برخی محافل دانشگاهی برای مطالعه و اعلام نظر درباره این منشور درخواست کرده اند که تا پایان این هفته نظرات آنها دریافت خواهد شد.

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت که در سند حقوق شهروندی؛ رویکرد دولت اعلام شده است، همچنین شناسایی حقوق شهروندی موجود در قوانین و مقررات شناسایی و دولت ملزم به رعایت آن است.

امین زاده خاطرنشان کرد که سازوکارهای اجرایی لازم برای نظارت و تضمین اجرای این حقوق پیش بینی گردیده است.

وی با اشاره به این که آموزش و نهادینه شدن حقوق شهروندی از جمله اهداف این سند است، گفت: با اجرای این سند، مردم به حقوق خود و دستگاه ها به حقوق مردم آگاهی خواهند داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین