|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در ديدار جمعي از نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: نسل‌هاي آينده ايران تفاوت‌هاي اساسي با نسل‌هاي امروز و گذشته خواهند داشت، چون دريچه علم و تحقيق به روي جوانان ايراني باز شده است.
 «بايد خرابي‌هاي ۸ ساله گذشته را با تكيه بر وحدت جبران كنيم»؛ اين نكته‌اي  است كه بارها از سوي بزرگان مطرح شده است و روز گذشته هم بار ديگر آيت‌ا...  هاشمي كه خود بارها در مسير تحقق اين وحدت گام برداشته است، بر آن تاكيد كرد چرا كه آرامش امروز كشور مرهون وحدتي است كه در كشور وجود داشت و در سال ۹۲ با رياست‌جمهوري روحاني تقويت شد، بنابراين در شرايط موجود كه كشورهاي اطراف ايران درگير نزاع و جنگهاي داخلي و خارجي هستند بار ديگر بزرگان بر افزايش وحدت و همبستگي تاكيد مي‌كنند و البته وحدتي كه آن صدمات ۸ ساله دولت قبل را جبران كند. از سوي ديگر با توجه به شيطنتهاي عربستان در قبال ايران كه منجر به تصميماتي در اسيران براي اعزام نكردن حجاج شد، بار ديگر موضوع وحدت مسلمانان پررنگ مي‌شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي هيأت علمي وزارت جهاد كشاورزي، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه آبخيزداري، با تبريك عيد سعيد قربان و عيد غدير، به عدم حضور ايرانيان در حج امسال اشاره كرد و گفت: كساني كه مانع حج و رسيدن مردم به مسجد‌الحرام شدند، مرتكب يك ظلم تاريخي شده‌اند. آيت‌ا...  هاشمي رفسنجاني تفرقه‌افكني بين مسلمانان را بسيار تاسف بار خواند و گفت: امتي كه مي‌توانست با توجه به سرمايه‌هاي خدادادي، جمعيت انبوه، مناطق سوق‌الجيشي دنيا و بالاتر از همه برخورداري از مكتب آسماني اسلام، حرف اول مسائل و تصميم‌گيري‌هاي جهاني را بزند، امروزه به جنگ و جدال خونين بين خود مشغول هستند. آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني، در ادامه سخنان خويش، تامين نان و رزق مردم را كاري بسيار شريف و در راستاي تقويت پايه‌هاي امنيتي كشور دانست و گفت: از لحاظ طبيعي هم مردم بايد خيالشان از بابت نان در سفره خويش راحت باشد و اين در گرو گسترش عالمانه توليدات كشاورزي است. وي گفت: دنيا گرفتار كم آبي است و ايران هم امروز و آينده با اين بحران روبه‌رو است و بايد برنامه‌ريزي شود. توجه به شيوه‌هاي مدرن كشاورزي، مثل آبياري تحت فشار و كشتهاي گلخانه‌اي يكي از راه‌هاي موثر براي مقابله با كم آبي است. وي اظهار داشت: به اعتراف مسئولان جهاني، آمار گرسنگان روز به روز بالا مي‌رود و اين براي آينده جهان خطرناك است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اوضاع داخلي كشور به شرايط پسابرجام و رفع تحريم اشاره كرد و گفت: بايد از فرصت استفاده كنيم تا خرابي‌هاي ۸ ساله گذشته را با تكيه بر وحدت و همدلي جبران كنيم.
 انبوهي از اختراعات در بايگاني‌ها خاك مي‌خورند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در ديدار جمعي از نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: نسل‌هاي آينده ايران تفاوت‌هاي اساسي با نسل‌هاي امروز و گذشته خواهند داشت، چون دريچه علم و تحقيق به روي جوانان ايراني باز شده است. آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني با يادآوري تاكيد دانش‌محوري توسعه در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام در ۱۲ سال پيش، گفت: پس از آن تصميم گرفتيم به جاي تقويت بُعد آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي، وارد فاز تحقيق و پژوهش شويم. وي با ابراز تاسف از انبوهي از اختراعات استادان و دانشجويان كشور كه در بايگاني‌ها خاك مي‌خورند، گفت: وظيفه همه دانشگاه‌ها در كشور و به ويژه دانشگاه آزاد اسلامي است كه زمينه اجرا و توليد انبوه ابتكارات محققان را فراهم سازند. وي با تاكيد بر بُعد مردمي دانشگاه آزاد اسلامي كه هيچ مالكي ندارد، گفت: سرمايه مردمي بايد در جهت رفاه زندگي مردم باشد كه در اين راستا، حركتي آرام و مداوم در دانشگاه آزاد اسلامي شروع شده تا خيلي‌ها را تشويق به حضور علمي و سرمايه‌گذاري نمايد. وي نتايج باشگاه نخبگان را ستود و گفت: جامعه بايد به شما جوانان مخترع و مبتكر افتخار كند. وي درخشش جوانان ايراني را در سطح جهان كم‌نظير خواند و خطاب به جوانان مبتكر گفت: تا جايي كه بتوانيم به حكم وظيفه از شما حمايت مي‌كنيم، چون به تاثير اختراعات شما در استقلال واقعي كشور اعتقاد داريم. وي پيشرفت‌هاي ايران در پلاسما و ايتر را مرهون تلاش‌هاي دانشمندان كشور مخصوصا در دانشگاه آزاد اسلامي دانست و گفت: در پلاسما، به زودي اولين نيروگاه را مي‌سازيم كه از زباله‌ها، به ويژه زباله‌هاي بيمارستاني، انرژي توليد مي‌كنند. وي تاسيس شركت‌هاي دانش بنيان و ايجاد بازار مجازي براي ارائه توليدات علمي و پژوهشي را از ديگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامي دانست و با اشاره به ۱۱ هزار آزمايشگاه و كارگاه در مجموعه ساها، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي روي كاكل دانشجويان مي‌چرخد كه چرخ آينده كشور را مي‌چرخانند.

 دولت به سياست‌هاي كلي اعتقاد دارد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت در پيامي هم به همايش «رفسنجان، تدبير، تلاش و توسعه»، تصريح كرد بايد آستين همت را بالا زد و براي آباداني كشور، استان، شهرستان و حتي روستاهاي خويش اقدامي مضاعف انجام داد. در اين پيام تصرح شده است: در دنيايي كه دولت‌ها و ملت‌ها براي توسعه همه‌جانبه، ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي، به فكر استفاده از كليه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و منابع غني زيرزميني با تكيه بر منابع انساني، حفظ محيط زيست و جذب مشاركت بخش‌هاي خصوصي براي سرمايه‌گذاري هستند، تدوين سند چشم‌انداز بيست ساله جمهوري اسلامي و به دنبال آن، تدوين سياست‌هاي كلي، به ويژه سياست‌هاي كلي اصل ۴۴، اين نويد را به جامعه و مردم عزيز ايران در سراسر كشور مي‌دهد كه بايد آستين همت را بالا زد و براي آباداني كشور، استان، شهرستان و حتي روستاهاي خويش اقدامي مضاعف كرد. در ادامه اين پيام با تاكيد بر اينكه نقطه‌ اوج و اميدوار كننده اين سياست، طرح مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتي توسط رهبري جامعه و همچنين تدوين سياست‌هاي كلي مربوط به آن در مجمع تشخيص مصلحت است، آمده است: الحمدا... اين موضوعات براي اجرا به دست دولتي افتاده است كه هم به سياست‌هاي كلي اعتقاد دارد و هم برنامه‌هاي اجرايي خويش را براساس تقويت بخش خصوصي با مديريت دولتي چابك، اجرا مي‌نمايد. هاشمي نكته ظريف اين اقدام را دو شاخص مهم اقتصاد مقاومتي، يعني درون‌زايي و برون‌نگري دانسته و تصريح كرده است: هر چند اتكای اقتصاد در مرحله اول بايد به درون و نقد كردن منابع و ذخاير داخلي باشد، ولي برون نگري نيز يك اصل پذيرفته شده جهاني در علم اقتصاد است.

منبع: آرمان
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین