|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
سیدعلی خمینی ادامه داد: متاسفانه امروزه برخی می‌گویند هیچ فرقی میان شهید حسین فهمیده با داعش نیست، در حالی‌که وی استشهادی عمل کرد و ظالم‌ستیز بود و مانند گروه‌های تکفیری نیست که به خود نارنجک ببندد و خود را در بازار منفجر کند تا انسان‌ها کشته شوند.
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در مراسم بزرگداشت شهید حاج‌احمد غلامی گفت: داعش تاکنون هیچ گلوله‌ای را به سمت اسرائیل شلیک نکرده است، در حالی‌که ادعای مسلمانی و ظلم‌ستیزی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، امروز جمعه (26 شهریور) مراسم بزرگداشت سردار حاج‌احمد غلامی (شهید مدافع حرم) در حسینیه جماران برگزار شد.

در این مراسم سیدعلی خمینی، یادگار امام‌(ره) اظهار کرد: امروز جهان اسلام با پدیده‌ای به نام داعش روبه‌رو است که این گروه یکی از زیرمجموعه‌های گروه‌های متحجر به شمار می‌آید. شیعه انقلابی و حتی مسلمانان اهل تسنن با گروه‌های تحجر مانند داعش تفاوت‌های بسیاری دارند. ما باید این گروه‌ را به خوبی بشناسیم تا دچار فهم غلط میان مسلمانان با داعش نشویم.

وی با بیان اینکه ما باید اصول خودمان را زیرپا نگذاریم و با تحجری مانند داعش مبارزه کنیم، افزود: یکی از بزرگترین اختلافات میان ما با داعش بحث تکفیر است. به نوعی وجه تمایز مسلمانان اعم از سنی و شیعه با داعش، همین موضوع است چرا که در سنت اسلام بارها به پرهیز از تکفیر اشاره و تاکید شده است.

سیدعلی خمینی تاکید کرد: در اسلام موضوعی به نام کفر داریم، اما بارها تاکید شده است که مسلمانان یکدیگر را کافر خطاب نکنند که اگر فردی دیگری را در اسلام این‌گونه خطاب کند، ملعون به شمار می‌آید.

یادگار امام‌(ره) به بحث تکفیر در اهل تسنن اشاره کرد و گفت: اهل سنت می‌گویند کسی که در شادی یا غم زیاد دچار هیجان شود و کفری را بیان کند، کسی حق تکفیر کردن او را ندارد. بنابراین اسلام به ما مسلمانان به راحتی اجازه نمی‌دهد که فردی را کافر بنامیم یا او را تکفیر کنیم، اما از دید داعش همه کافر هستند و باید تکفیر شوند.

او با تاکید بر اینکه مسلمانان باید ظلم‌ستیز باشند، تصریح کرد: در اسلام آمده است که مسلمانان جهان باید ظالم‌ستیز باشند نه مخالف‌ستیز، در حالی که گروه‌های تکفیر و متحجر مانند داعش، مخالف‌ستیز هستند و همه را کافر می‌دانند.

یادگار امام(ره) در ادامه به عربستان سعودی اشاره کرد و در این‌باره افزود: سعودی‌ها دست‌شان در دست اسرائیل و آمریکاست و آنها برای کشتار شیعیان و مسلمانان هزینه می‌کنند. ضمن اینکه داعش تاکنون حتی یک گلوله هم به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکرده است.

سیدعلی خمینی ادامه داد: متاسفانه امروزه برخی می‌گویند هیچ فرقی میان شهید حسین فهمیده با داعش نیست، در حالی‌که وی استشهادی عمل کرد و ظالم‌ستیز بود و مانند گروه‌های تکفیری نیست که به خود نارنجک ببندد و خود را در بازار منفجر کند تا انسان‌ها کشته شوند.

وی به خبری دروغ مبنی‌بر اینکه افرادی که مدافع حرم می‌شوند، پول دریافت می‌کنند واکنش نشان داد و تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌های خارجی می‌گویند مدافعان حرم در قبال کاری که انجام می‌دهند پول دریافت می‌کنند. مگر می‌شود پولی ارزش جان آدمیزاد را داشته باشد. شهید احمد غلامی پولی دریافت نکرد، ظالم‌ستیز بود و مدافع حرم شد تا مرقد حضرت زینب(س) آسیبی توسط گروه‌های تکفیری مانند داعش نبیند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از پسر شهید احمد غلامی در این مراسم با لوح تقدیر، دلجویی و قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین