|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
آمار‌ها نشان می‌دهند که سالانه حدود 1/2 میلیون مورد مرگ و میر در جهان،‌بر اثر آلودگی هوای شهرها اتفاق می‌افتد که این میزان به طور قابل ملاحظه ای درحال افزایش است
سعید هاشمی کارشناس ارشد بهداشت محیط گفت: آلودگی هوا یکی از مشکلات و معضلات عمده جوامع مختلف است که به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی،‌ خطرات و مشکلات جان و مالی زیادی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به طور جدی سلامت انسان ها را تهدید می‌کند ، تصریح کرد: آلودگی هوای شهری به طور فزاینده ای نتیجه احتراق سوخت های فسیلی، تولید نیرو، دود ماشین‌ها و دیگر فعالیت های انسان است.

هاشمی تاکید کرد: آمار‌هانشان می‌دهند که سالانه حدود 1/2 میلیون مورد مرگ و میر در جهان،‌ بر اثر آلودگی هوای شهرها اتفاق می افتد که این میزان به طور قابل ملاحظه ‌ای درحال افزایش است.

وی افزود: درصد قابل ملاحظه ای از موارد ابتلا ومرگ و میر ناشی از سرطان های نای، ریه و برونش،‌ بیماری های قلبی و عروقی،‌مغزی و ریوی و همچنین عفونت‌ها و نارسایی های تنفسی، ناشی از آلودگی هوا است.

هاشمی یادآور شد: متاسفانه مشکلات آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای جهان روز به روز درحال تشدید و گسترش است و سلامتی افراد جوامع را به شدت تهدید می‌کند./
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین