|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
اظهارنظرهای متناقض درباره افزایش یا عدم افزایش قیمت خودرو موجب سردرگمی مشتریان خودروهای داخلی شده است.
اظهارات حدود دو ماه پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره احتمال افزایش قیمت خودروها موجی از اظهارنظرهای مدیران عامل دو خودروساز بزرگ داخلی درباره میزان افزایش قیمت محصولاتشان را به دنبال داشت.

با این حال مدتی بعد به دنبال برخی فشارهای وارده به وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک باره مدیران عامل ایران خودرو و سایپا از عدم افزایش قیمت محصولات خود خبر دادند.

در این شرایط بیان اظهارنظرهای متناقض درباره افزایش و یا عدم افزایش قیمت خودروها در بازه زمانی کوتاه موجب سردرگمی مشتریان و به هم خوردن تعادل بازار خودرو شده است.

در این زمینه دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره دلیل اظهارنظرهای متناقض وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان درباره قیمت خودرو می‌گوید: وزیر صنعت، معدن و تجارت تا در جزییات وارد نشده و مطلبی برایش مسجل نشود اظهارنظر نمی‌کند.

وی با بیان این‌که نعمت‌زاده پس از بررسی متوجه شد که تولید خودرو با قیمت‌های فعلی زیان‌ده است، خاطرنشان می‌کند: به دنبال آن وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که احتمال افزایش قیمت خودرو وجود دارد با این حال پس از فشار نمایندگان مجلس از موضوع خود کوتاه آمد.

نعمت‌بخش ادامه می‌دهد: به این ترتیب مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور نیز به دنبال موضع وزارت صنعت، معدن و تجارت مجبور به اعلام عدم افزایش قیمت خودروها شدند.

وی اضافه می‌کند: این در حالی است که تولید خودرو با قیمت‌های فعلی زیان‌ده بوده و به معنای عمیق‌تر شدن بحران در این صنعت است بنابران مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی مجبورند واقعیت‌ها را عنوان کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان این‌که دولت باید به استناد تبصره دو ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه ضرر و زیان خودروسازان را پرداخت کند، تصریح می‌کند: یا در غیر این صورت اجازه دهند فشارها از روی این صنعت برداشته شده و قیمت خودرو واقعی شود
.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
این آقای دبیرانجمن و مدیران خودروسازی فقط افزایش قیمت خودرو که آسانترین راه است را میدانند در حالیکه باید این مغزهای متفکر اولا" بدنبال رقابتی شدن این صنعت باشند. ثانیا"افزایش تولید که در حال حاضر در ایرانخودرو فقط روزی 1500 دستگاه( آنهم با کسری قطعه است ) میباشد و ثالثا"کاهش هزینه های سرسام آور که در بخش مدیریت میباشد برای نمونه ایرانخودرو دفاتری در خارج کشور دارد که هزینه شخصی مدیر دفتر دبی این شرکت بیش از هفتصد میلیون تومان در سال محاسبه شده دفاتر آلمان و فرانسه وغیره هم به همین ترتیب است اما هشدار:
یکی از مدیران مالی خودروسازها محاسبه کرده بود که اگر مثلا" ایران خودرو قرار باشد در نقطه صفر قرار بگیرد قیمت سمند باید بشود شصت میلیون تومان !!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین