|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
وزیر بهداشت با اشاره به فعال سازی دبیرخانۀ تکامل دوران کودکی گفت: آیندۀ کشور در گروه توجه به سلامتی فرزندان در تمام ابعاد است.
سیدحس هاشمی در بیست و هفتمین نشست شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت در فرهنگستان علوم پزشکی که به بررسی برنامه تکامل دوران کودکی اختصاص داشت، عنوان کرد: پرورش فرزند به فرهنگ عمومی جامعه بر می گردد و چون یک مسأله سلامتی است که ریشه در فرهنگ دارد باید تمام ارکان حکومت و جامعه برای توجه بیشتر به آن بسیج شوند.

هاشمی پرورش فرزند را یک مقولۀ سلامتی و فرهنگی دانست که به همکاری تمام ارکان حکومت و جامعه نیاز دارد، افزود: وزارت بهداشت به سهم خود در این زمینه یک سند ملی را تنظیم کرده است که تکالیف بخش‌های مختلف در آن مشخص شده است.

وی بیان داشت: دبیرخانه ای در این زمینه قبلاً فعال بوده که مجدداً فعال خواهد شد و کمیتۀ راهبری که در این سند پیش بینی شده است و اولویت‌ها را با توجه به امکانات و منابع موجود در این زمینه مشخص می‌کند.
هاشمی گفت: البته در این موضوع کارشناسان و رسانه‌ها نیز می‌توانند با اطلاع رسانی بیشتر به ارتقای فرهنگ جامعه کمک کنند و نقش رسانۀ ملی در این بخش کلیدی است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: بزرگترین سرمایۀ هر خانواده ای فرزندان آن خانواده اند و باید از پیش از بارداری تا زمان تولد و بعد از آن تمام ابعاد جسمی، روحی،معنوی و اخلاقی تربیت کودکان مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست 4 ساعته علاوه بر رییس فرهنگستان علوم پزشکی، نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، معاون بهداشت وزارت بهداشت و جمعی از مدیران این معاونت، نمایندگان وزراتخانه های آموزش و پرورش و بهزیستی و جمعی از استادان دانشگاه و کارشناسان از بخش‌های مرتبط و مختلف حضور داشتند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین