حواشی به دنبال زنگنه
کد خبر: ۱۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
قتل جعبه سیاه کرسنت، لابی در دادگاه لاهه، سهم خواهی زنگنه در قرار داد کرسنت و... همگی نشان از نگرشی دارد که در دادگاه محکمه پسند نبوده و بیشتر فضای سیاسی و اقتصادی کشور را برهم می زند.
هرچه که به روز ارائه گزارش عملکرد  100 روزه دولت روحانی نزدیک می شویم؛ موضع گیری نسبت به مردان روحانی نیز افزایش می یابد. یکی از این موضع گیری ها اخیر که اکنون به دردسر و موانع تبدیل شده به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مربوط می شود به طوری که سخنان برخی از اعضا این کمیسیون با بررسی مجدد پرونده کرسنت در دادگاه لاهه بیشتر شده و انگشت اتهام به سوی زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم نشانه می رود.

برخی از سخنانی که درباره عملکرد زنگنه در دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید شنیده می شود نشان از راه سخت وی در این سمت دارد تا بتواند خدمات خود را در شرایط کنونی کشورمان که با تحریم های گوناگون دست و پنجه نرم می کند؛ ارائه بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید حواشی که این روزها دامن وزارت نفت را از سوی برخی از نمایندگان مجلس و مردان دولت دهم گرفته چندان اعتبار روایی و اسنادی ندارد و بیشتر شیوه عملیات روانی خاصی را یاد آور می شود که در دولت احمدی نژاد رواج داشت. قتل جعبه سیاه کرسنت، لابی در دادگاه لاهه، سهم خواهی زنگنه در قرار داد کرسنت و... همگی نشان از نگرشی دارد که در دادگاه محکمه پسند نبوده و بیشتر فضای سیاسی و اقتصادی کشور را برهم می زند.

از این رو است که روبرت بیگلریان عضو کمیسیون انرژی مجلس به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید می گوید: بررسی قرار داد کرسنت در دادگاه لاهه به هیچ وجه به سخنانی که درباره آقای زنگنه گفته و شنیده می شود مربوط نمی شود. این قرارداد  ابهاماتی دارد که باید با نگاهی کارشناسانه و به دور از هجمه های سیاسی آن را بررسی کرد.

این نماینده ارامنه جنوب کشور ادامه می دهد: انتصاب حواشی های قرارداد کرسنت به آقای زنگنه مناسب نیست و شایستگی ایشان از سوی مجلس با میزان آرایی که از نمایندگان مردم در خانه ملت کسب کردند؛ نمایان است.

وی با اشاره به مفاد مورد بررسی قرارداد کرسنت در دادگاه لاهه یادآور می شود: از این قرارداد انتظاراتی را می خواهیم که در آن دیده نمی شود . از سویی دیگر نیز منافع ملی باید به طور کامل لحاظ شود. از این رو مجلس و دولت باید برای روشنگری این مفاد در قرارداد کرسنت تلاش کنند.

بیگلریان اعلام می کند: دادگاه لاهه رویکردی قضایی را در پرونده کرسنت نداشته و بیشتر بحث داوری را  برعهده دارد و این پرونده چندین سال است که در دادگاه وجود داشته و بررسی می شود. یکی از دلایلی که منجر به مطرح شدن مجدد این پرونده در دادگاه لاهه بود؛ رفتن و حضور طرف اماراتی در دادگاه است.

وی افزود: ماهیت پرونده کرسنت  تجاری و اقتصادی است و  نباید سیاسی شود.

این نماینده مردم ارامنه جنوب کشور در خانه ملت با مد نظر قرار دادن برخی از حواشی ها مانند کشته شدن عباس یزدان‌پناه یزدی معروف به جعبه سیاه کرسنت  ادامه می دهد: حسب اطلاع باید گفت کشته شدن یا مفقود شدن این فرد ربطی به آقای زنگنه ندارد  . شایعاتی است که  براساس برهم زدن فضا به وجود آورده اند.

بیگلریان اظهار داشت: این فرد تنها زیاد در دسترس نیست  و سالم زندگی خود را ادامه می دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین