|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه حمله سیاسی و جنگ دیپلماسی پرده‌ای از آزمایشات خدا هستند گفت: آموزه‌های دفاع‌مقدس انسداد مکتب عاشورا و اهل‌بیت بود.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم سالگرد شکست محاصره سوسنگرد، گفت: داستان سوسنگرد تنها نقل یک خاطره نیست، بلکه باید محفلی باشد برای نقل یک حماسه و همچنین الگوبرداری و استمرار از صحنه کربلا و عاشورا.

وی با بیان اینکه شکست حصر سوسنگرد نشان‌دهنده استمرار مکتب امام‌حسین (ع) است، گفت: سوسنگرد به ما درس آزادگی آموخت و درس و راهی برای بشریت است تا علاوه بر کسب عزت، با ظالمان نیز مبارزه کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سوسنگرد آموزه‌های بسیار زیادی دارد، گفت: صبر، استقامت و مقاومت درس‌هایی است که از مکتب امام‌حسین (ع) می‌آموزیم و باید توجه داشته باشیم که صبر در بلایا بسیار مهم است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه باید با قواعد الهی و توکل بر خدا، به مصاف امتحان‌ها رفت، گفت: نباید هنگامی که می‌خواهیم با قدرتی به جنگ برویم، بگوییم با کدام سلاح و پول و نباید در کفه مادی محاسبه شود.

وی با بیان اینکه سوسنگرد تکرار حادثه عاشورا در مقیاس دیگر بود، گفت: امام‌خمینی (ره) تنها در دو مورد آبادان و سوسنگرد از لفظ "باید" استفاده کرد که این نشان می‌دهد، ولی‌خدا هنگامی "باید" را به کار می‌برد که راه نشان داده شده باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه عزت، سرخم‌کردن در پیش قدرتمندان و تن به سازش دادن با آنها نیست، گفت: عزت واقعی، قطع امید از غیرخدا و دل بستن به خدا است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه آموزه‌های دفاع‌مقدس امتداد مکتب عاشورا و اهل‌بیت است، گفت: باید از این جلسات و درس‌ها ادامه راه را بیابیم و راه کسب عزت، تنها تکیه بر خدا، صبر، استقامت، ایثار و ... است.

وی با بیان اینکه امتحانات الهی روزی به شکل محاصره سوسنگرد و گاهی نیز به شیوه حمله فرهنگی نمود پیدا می‌کند، گفت: قربانیان جنگ‌های تن به تن، شهدای افتخارآفرین هستند، اما قربانیان فرهنگی، معتادان و ... هستند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه حمله سیاسی، جنگ دیپلماسی و ... پرده‌ای از آزمایشات خدایی است، گفت: برای رسیدن و پیمودن مسیر کمال، باید از امتحانات عبور کرده و انقلاب ما نیز این امتحانات را تحمل کرده تا ان‌شاءالله پرچم به دست صاحب اصلی سپرده شود و خدای نکند که امتحانی بیاید و برود و دستاوردها را به متاع دنیا بفروشیم.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت جغرافیایی و استراتژیک سوسنگرد، به کارشکنی‌ها اشاره کرد و گفت: شکست ما و محاصره سوسنگرد در تلویزیون رسمی اعلام شد، اما فتح سوسنگرد را اعلام نکردند و این کارشکنی‌ها بسیار گویا بود.

وی با اشاره به حضور رزمندگان به دور از رنگ، نشان و سازمان، گفت: مسئله عزت به دنبال ترک تعلقات و منیات‌ها است.

همچنین سردار کارگر، رییس مرکز نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه این مرکز برنامه‌های ویژه‌ای در سالگرد سوسنگرد اجرا کرده است، گفت: 250 برنامه شاخص در مورد شکست حصر سوسنگرد اجرا شد که مهم‌ترین آن در شهر سوسنگرد بود. همچنین در دانشگاه دافوس از اقدامات پژوهشی که در مورد سوسنگرد انجام شد، رونمایی می‌شود.

همچنین مهدی چمران که برادرش چمران فرماندهی عملیات سوسنگرد را بر عهده داشت، ضمن بیان خاطراتی از برادرش، در هنگام مجروحیت در عملیات رهاسازی سوسنگرد، گفت: چمران شیوه جدیدی از عملیات جنگی را طرح‌ریزی کرد به گونه‌ای که همیشه در این جنگ‌ها نیروهای زرهی در جلو حرکت کرده و نیروهای پیاده، نیروهای زرهی را پوشش می‌دادند. اما در عملیات شکست حصر سوسنگرد، این موضوع برعکس بود. به گونه‌ای که نیروهای پیاده جلو و نیروهای زرهی را نیز آنها را پوشش می‌دادند.

وی ضمن توصیف و تشریح نحوه مجروحیت شهید چمران، گفت: این صحنه‌هایی که من تعریف می‌کنم، فیلم هالیوودی نیست و ما در نشان دادن این صحنه‌ها قصور کردیم و اگر تاریخ را به درستی منتقل می‌کردیم، جوانان به فیلم‌های هالیوودی گرایش نداشتند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین