|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
لاریجانی همچنین اضافه کرد:‌ صحنه‌هایی که در دهه‌های اخیر در منطقه رخ داده نشان می‌دهد مسلمانان از تجربه‌ای که نیروهای انقلابی داشته‌اند اقتباس کرده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل مجلس یمن را در شرایط فعلی این کشور گامی رو به جلو عنوان کرد و گفت که شرایط آینده منطقه امیدوار کننده است و نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

علی لاریجانی در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس اظهار کرد: بیش از یک سال است مردم یمن زیر بمباران سعودی ها قرار دارند و مردمی که از نظر بنیه اقتصادی ضعیف هستند این مشقت را تحمل می‌کنند؛ البته من شنیدم که این شکیبایی‌ها جواب داده و مجلس این کشور شکل گرفته که این گامی روبه جلو است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها می خواهند آشفتگی یمن ادامه یابد بیان کرد: تدبیر مسئولان انقلابی یمن به سمتی است که این کشور ساماندهی شود و مردم پایداری کنند . آن‌ها با وجود همه سختی‌ها ایستادگی کردند و از آرمان‌ها و مملکتشان دفاع کردند و اداره کشور را به دست گرفتند و مجلس‌شان را هم تشکیل دادند.

رئیس مجلس شکل گیری مجلس یمن را طلیعه ای برای ساماندهی کشور  و وضعیت اداره آن دانست و افزود: در بخش های دیگر منطقه نیز فضای تاثیرپذیری در مقابل استکبار و جریان های پرنفوذ دارد از بین می‌رود و نوعی بیداری به وجود می آید مثل جنگ سی و سه روزه در لبنان که در مقابل آتش رژیم صهیونیستی بر خانه‌ها هم حزب الله و گروه‌های مقاومت، ایستادگی  کردند و نتیجه این مقاومت و شکیبایی این بود که تازیانه‌ای به صورت رژیم صهیونیستی خورد که هنوز هم درد آن را  احساس می‌کنند.

لاریجانی ادامه داد:  ما نمونه‌های این وضعیت را در امروز عراق می‌بینیم که مقابل فشارها ایستادگی می‌کنند و ریشه‌های این ایستادگی در استقامتی بود که ملت ایران در دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ داشت. حالا این شکیبایی جواب داده و اثربخش است.

لاریجانی همچنین اضافه کرد:‌ صحنه‌هایی که در دهه‌های اخیر در منطقه رخ داده نشان می‌دهد مسلمانان از تجربه‌ای که نیروهای انقلابی داشته‌اند اقتباس کرده‌اند.

رئیس مجلس شرایط آینده منطقه را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: خوشبختانه فضا به سمتی است که نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا می‌کنند و این دستاورد بزرگی است.

لاریجانی در این مراسم همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت آزادگان در امور مختلف کشور، تاکید و در پایان از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین