|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
وی افزود: روزبهانی همه جا اعلام کرده که سفر تدارکاتی نرفته است اما او با هزینه فدراسیون اردوی 10 روزه ای در ایتالیا داشت. روزبهانی به اردوها و تورنمنت های ترکیه، جمهوری آذربایجان و چین هم اعزام شد.
رییس فدراسیون بوکس گفت: اگر به کارم در فدراسیون ادامه دهم اکبر احدی دیگر مربی تیم ملی نخواهد بود.

 احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس در نشست خبری صبح امروز در خصوص برسسی دلایل ناکامی بوکس ایران در المپیک ریو با اشاره به عملکرد احسان روزبهانی در این بازی‌ها گفت: هزینه های احسان روزبهانی تا المپیک ریو از محل بودجه فدراسیون تامین شد. بعد از اینکه او سهمیه المپیک ریو را کسب کرد به مدت 2 سال یک سوییت اختصاصی، تغذیه، حریف تمرینی، سالن بدنسازی و موارد دیگر برای او در نظر گرفتیم، در حالیکه سایر ورزشکاران اتاق های 15 نفری در اردوها داشتند که در شان ملی پوشان نبود.

وی افزود: روزبهانی همه جا اعلام کرده که سفر تدارکاتی نرفته است اما او با هزینه فدراسیون اردوی 10 روزه ای در ایتالیا داشت. روزبهانی به اردوها و تورنمنت های ترکیه، جمهوری آذربایجان و چین هم اعزام شد.

رییس فدراسیون بوکس گفت: روزبهانی و اکبر احدی مربی او گفته اند که حقوقی از فدراسیون دریافت نمی کردند در حالیکه روزبهانی بعد از کسب سهمیه مبلغ 2 میلیون تومان حقوق ماهانه داشت و احدی هم با توجه به اینکه کارمند تربیت بدنی بود مبلغ 400 هزار تومان ماهانه اضافه کار دریافت می کرد و مرخصی او را در این مدت هماهنگ کرده بودیم.

400 میلیون تومان برای روزبهانی هزینه شده

ناطق نوری افزود: زمانی که روزبهانی سهمیه المپیک گرفت فدراسیون بلافاصله 10 میلیون تومان به او پاداش داد و همین مقدار هم از کمیته ملی المپیک پاداش گرفت که همه این پاداش ها از بودجه فدراسیون کسر شد. فدراسیون بوکس در مجموع 400 میلیون تومان برای احسان روزبهانی در این مدت هزینه کرده است.

وی با ابراز ناراحتی از اقدام روزبهانی و احدی برای دیدار خودسرانه با وزیر ورزش گفت: نمی دانم روزبهانی و احدی با کدام مجوز قبل از المپیک به دیدار وزیر ورزش رفتند و هر کدام مبلغ 14میلیون تومان پاداش گرفتند که این مبلغ هم از بودجه فدراسیون کم شد. حق این بود که به ما هم خبر می دادند که این کار باعث دلخوری سایر بوکسورها شد. این دو نفر زیر چتر حمایتی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رفتند بدون آنکه بدانند آیا لازم است که رییس فدراسیون هم در دیدار با وزیر حضور داشته باشد؟

ناطق نوری با بیان اینکه جایزه 20 هزار دلاری بوکس نیمه حرفه ای را شخصا از فدراسیون جهانی اخذ کرده و به روزبهانی و مربی اش داده است، افزود: چون مقام سیاسی بودم با خطر این مبلغ را نقدا وارد ایران کردم. فدراسیون جهانی بوکس همه هزینه های روزبهانی را پرداخت می کند. طبق قانون فدراسیون جهانی باید سی درصد از این مبلغ را برای هزینه هایی که قبلا برای این ورزشکار انجام داده بودیم را کسر می کردیم اما این مبلغ را به روزبهانی و مربی اش بخشیدیم. با این حال چهار بوکسور نیمه حرفه ای دیگر ایران این مبالغ را دریافت نکردند. من

ناطق نوری با بیان اینکه اکبر احدی شیطنت هایی دارد، گفت: احدی تمام تلاشش برای کسب ریاست فدراسیون است. اگر از این پس به عنوان رییس فدراسیون بوکس به کارم ادامه دهم می گویم که اکبر احدی دیگر جایی در تیم ملی ندارد و در نظر داریم 2 مربی خوب و جوان از کوبا استخدام کنیم. با این شرایط احسان روزبهانی نیز دیگر کارش تمام شده است. او در المپیک ریو مثل یک بوکسور مبتدی عمل کرد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش توجهی به بوکس ندارد، افزود: وزارت ورزش عنایتی نسبت به بوکس ندارد به نظر می رسد من اشتباه کردم وارد بوکس شده ام. در کمیته ملی المپیک هر مسئولی یک نظر دارد و هیچ فردی دلخوش به بوکس نیست. با همه مشکلات بوکس را به اینجا رساندیم و امیدوار به تعامل بیشتر هستیم. هیچ امتیازی به ما نداده اند و دولت در سالن بوکس مجموعه شیرودی هیچ سهمی ندارد چون تمام هزینه های آن را شخصا انجام دادیم.

رییس فدراسیون بوکس با اشاره به بودجه یک میلیارد و 400 میلیون تومانی فدراسیون در سال 94 گفت: از این مبلغ 200 میلیون تومان برا یبخش همگانی کسر شد و در مجموع یک میلیارد آن را دریافت کردیم. از این مبلغ هزینه های جاری فدراسیون، اردوها و هفت اعزام را انجام دادیم و کمیته ملی المپیک هم بودجه ما را به طور کامل پرداخت نکرد.

منبع: خبرگزای صداوسیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین