|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
دوستانی که چنین اقدام‌هایی می‌کنند باید بپذیرند که از دایره احکام اسلام خارج شده‌اند. آنهایی که برای رسیدن به قدرت چندروزه، انواع بداخلاقی‌ها و مرزشکنی‌ها را مرتکب می‌شوند، حق ندارند دیگر از اصول و ارزش‌ها دم بزنند و خود را متدین بنامند.
روزنامه فرهیختگان در یادداشتی به قلم رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی نوشت:

این روزها هنرمندان ایرانی بابت مطالب نشریه ای تکدرخاطری یافته اند. مطلبی که مرزهای اخلاقی را زیر پا گذاشته است و نشان‌دهنده این است که برخی برای شکسن رقیب و تحت فشار قراردادن دولت به‌هر بهانه‌ و وسیله‌ای متوسل می شوند. لذا لازم است نگاهی به مبحث اخلاق و فعالیت های سیاسی داشته باشیم.

در دنیای امروز فعالیت سیاسی بر دو الگوی رایج استوار است. الگوی اول که ما از آن تبعیت می کنیم، الگوی دینی است. الگویی که از سیره پیامبر نشأت می گیرد و آن مسیر را دنبال می کند. الگوی دوم الگوی غربی است. قدرت برای کسب منفعت مادی و سیاسی. در این الگو هدف رسیدن به قدرت و شکست رقیب است.

سیاستمداران در غرب گرچه در چارچوب قانونی فعالیت می‌کنند اما مقید به مسائل اخلاقی و حتی دینی نیستند. آنها صرفا هدف‌شان شکست رقیب و پیروزی بر او در چارچوب های قانونی خودشان است. اما در ایران، که نظام اسلامی برپاست و در سیره خود تأسی به پیامبر اکرم دارد، باید فعالین سیاسی حواسشان باشد که مرزهای دینی و اخلاقی را مخدوش نکنند و از آنها عبور نکنند.

چنانکه گفته شد ما که حکومت دینی داریم و ادعا داریم که طرفدار اسلام هستیم - به‌ویژه کسانی که خود را اصولگرا و طرفدار اصول و ارزش‌های اسلامی می خوانند- باید در فعالیت سیاسی در وهله اول خدا را مد نظر قرار دهند و در مرتبه دوم مراقب باشند که از اخلاق عدول نکنند. ما فعالیت سیاسی خود را چنین تعریف کنیم که مغایر با موازین دینی و اخلاقی و انسانی نباشد. اگر چنین تعریفی داشته باشیم همه باید مقید به مسائل اخلاقی و اسلامی باشند. اخلاق و فقه اسلامی اجازه نمی‌دهد ما هر حرفی را بزنیم و از واژه‌ای در نشریات خود استفاده کنیم و هر کاری را به نام طرفداری از انقلاب و اسلام انجام دهیم.

دوستانی که چنین اقدام‌هایی می‌کنند باید بپذیرند که از دایره احکام اسلام خارج شده‌اند. آنهایی که برای رسیدن به قدرت چندروزه، انواع بداخلاقی‌ها و مرزشکنی‌ها را مرتکب می‌شوند، حق ندارند دیگر از اصول و ارزش‌ها دم بزنند و خود را متدین بنامند.

برخی از مطالب دوستانی که منتسب به اصولگرایی هستند از مسائل اخلاقی فراتر می‌رود. افشاگری کردن، هتک حیثیت افراد یا انتشار برخی عکس‌ها و تصاویر، عمل غیرانسانی است و در هیچ‌جای عالم این کار صورت نمی‌گیرد. تعجب است که در کشور ما چنین اقدامات شرم‌آوری صورت می‌گیرد و از آن تاسف‌بارتر این است که کسی با این افراد که چنین اقداماتی می‌کنند، برخوردی نمی‌کند.

ما نظامی داریم که قوه قضائیه دارد؛ دستگاه اطلاعاتی دارد؛ این دستگاه‌ها نباید اجازه دهند این‌گونه اعمال ضدبشری که نشریات دلواپس و تندرو انجام می‌دهند، صورت گیرد. صرف اینکه نشریه‌ای که از مرزهای اخلاقی و اسلامی عبور می کند، موقتا توقیف شود و بعد از مدتی از توقیف درآید، کافی نیست. من با کمال تاسف باید عرض کنم به نظر می‌رسد در کشور ما برخی افراد قانون‌شکن و مرزشکن آنچنان احساس آزادی و قدرت می‌کنند که انسان تعجب می‌کند. دستگا‌ه‌های نظارتی باید با اینها برخورد کنند تا هرگز چنین حرکت‌های زشتی را انجام ندهند. حریم خصوصی و نوامیس افراد و حیثیت افراد از خون‌شان مقدس‌تر است؛ چطور افرادی متعرض حریم خصوصی و نوامیس می‌شوند و احدی با آنها برخورد نمی‌کند و مجازات نمی‌شوند؟ من از بزرگان کشور، از مسئولان قوه قضائیه و اطلاعاتی تقاضا دارم قبل از آنکه مفاسدی این چنین دامن‌گیرتر شود، برخورد کنند و نگذارند این‌گونه افسارگسیختگی و مرزشکنی بیشتر از این رواج پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین