|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
فدراسیون لجبازی را کنار بگذارد و راه بازگشت المپیکی‌ها را هموار کند
کد خبر: ۱۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
شعیب علی پناه: دعواهای فدراسیون وزنه‌برداری با وزنه‌برداران المپیکی همچنان ادامه دارد. با وجود اینکه بهداد سلیمی و حسین رضازاده در برنامه‌ای تلویزیونی در ظاهر آشتی کردند، ...
اما هنوز اختلاف نظرها وجود دارد و فعلاً قرار نشده المپیکی‌ها به تمرین تیم ملی بروند. حسین رضازاده هم اخیراً اعلام کرده، کوروش باقری که استعفا داده بود، باید به تیم ملی برگردد و کارش را دنبال کند. از طرفی وزنه‌برداران المپیکی هم برای فدراسیون شرط گذاشته‌اند که کوروش باقری نباید سرمربی تیم ملی باشد تا آنها دوباره به اردو برگردند.

در این میان، گفته شده که حسین توکلی، مربی دوران نوجوانی بهداد سلیمی و دارنده مدال طلای المپیک 2000 سیدنی، وزنه‌برداران المپیکی را تحریک کرده و او می‌خواهد، کادر فنی تیم ملی را در اختیار بگیرد. اخیراً پای توکلی هم به این ماجرا باز شده و به همین دلیل با این چهره مطرح وزنه‌برداری ایران گفت‌وگو کردیم.

آقای توکلی، اخیراً نام شما هم در مصاحبه‌های حسین رضازاده و وزنه‌برداران المپیکی دیده می‌شود. چه اتفاقی افتاد که اسم شما به میان آمد؟

اصلا من نمی‌دانم چرا اسم من مطرح شده. آقایان هر وقت نتیجه می‌گیرند، کار خودشان است، وقتی هم که نتیجه نمی‌گیرند یا به مشکل می‌خورند، می‌آیند سراغ ما. یک نفر به ما بگوید، آن زمان که تیم ملی در المپیک خوب نتیجه گرفت، اسمی از ما برده شد که حالا می‌گویند، حسین توکلی همه کاره است؟ وقتی تیم ملی نتیجه گرفت ما هیچ کاره بودیم، اما حالا شدیم همه کاره؟

البته شما هم بدتان نمی‌آید سرمربی تیم ملی بشوید.

من کجا چنین حرفی زدم؟ اصلاً الان بحث چیز دیگری است. بحث این است که من را متهم کرده‌اند که بچه‌ها را تحریک می‌کنم. فکر می‌کنند من با المپیکی‌ها جلسات خصوصی می‌گذارم و به آنها خط می‌دهم. آقایان فکر کرده‌اند، المپیکی‌ها بچه مدرسه‌ای هستند. این بچه‌ها پنج سال دیگر مربی می‌شوند. بعد بیایند از من خط بگیرند؟ هیچ ورزشکاری خام حرفهای دیگران نمی‌شود و خودش صلاح خودش را بهتر می‌داند.

رضازاده گفته، کارنامه توکلی مشخص است و کارنامه کوروش باقری هم مشخص است. منظورش این بوده که نمی‌تواند سرمربیگری تیم ملی را به شما بدهد.

اول از همه باید به آقای رضازاده بگویم، کسی دنبال گرفتن سرمربیگری تیم ملی نیست. من اگر انتقادی می‌کنم به خاطر این نیست که مثل بعضی از آقایان، دو ماه بعد پست و سمت بگیرم. انتقاد می‌کنم، چون به نظرم شرایط وزنه‌برداری کشور بد شده و باید فکری به حال آن بکنیم. وقتی تیم ملی به المپیک می‌رفت، شرایطش خوب بود. چرا آن موقع هیچ حرفی نزدم؟ چون دلیلی نداشت انتقادی بکنم. اما الان ببینید در مسابقات جهانی چه اتفاقی رخ داده. آقایان از نظر مدالی هفتم شده‌اند، اما می‌گویند سوم شده‌ایم. بله، تیم ملی از نظر امتیاز سوم شده، اما امتیاز مهم نیست. مهم مدال است. در المپیک اگر مدال نگیری، برای شما تره هم خرد نمی‌کنند. اما یک مدال که بگیری، در تاریخ ماندگار می‌شوی.

البته از دست رضازاده هم کاری برنمی‌آمد. المپیکی‌ها با کوروش باقری به مشکل خورده‌اند و این موضوع ارتباطی به رضازاده ندارد.

رضازاده رئیس فدراسیون است، به جای اینکه این اختلافات را به حداقل برساند و میانجیگری کند، طرف باقری را گرفت و بچه‌ها را روی این موضوع حساس کرد. این بچه‌ها جوان هستند. نباید با آنها لجبازی کنید. فدراسیون باید منطقی حرف می‌زد و مشکل را حل می‌کرد. اگر وزنه‌برداری به این روز افتاده، مقصر آن رضازاده است. اصلاً قبل از اینکه این مسایل رسانه‌ای شود، باید آن را حل می‌کردند.

به نظر می‌رسد هنوز مشکلات حل نشده است.

من هم نفهمیدم سرانجام موضع فدراسیون چیست. یک روز با المپیکی‌ها توافق می‌کنند و یک روز می‌گویند هنوز مشکلاتی وجود دارد. در تلویزیون می‌گویند، باقری دیگر سرمربی تیم ملی نیست و چند روز بعد مصاحبه می‌کنند که باقری باید به تیم ملی برگردد.

می‌گفتند، شما سرمربی تیم ملی قطر می‌شوید و بچه‌های المپیکی را هم به این کشور می‌برید؟

دیدید که مسابقات جهانی هم برگزار شد و این اتفاق نیفتاد. وقتی در موضع ضعف هستند، این حرفها را می‌زنند که ذهنها را منحرف کنند. من قبلاً هم گفتم که قرار نیست به قطر بروم. بعضی‌ها فقط دنبال سوژه می‌گردند که بقیه را تخریب کنند. تا حالا چند بار مواردی پیش آمده که واقعاً خنده دار است. به من پیشنهاد خارجی می‌رسد، آقایان می‌گویند، ما هم از همان کشور پیشنهاد داریم. من هم برایم مهم نیست. اصلا با آن کشورها مذاکره نمی‌کنم تا این آقایان بروند سرمربیگری در کشورهای دیگر را تجربه کنند، اما آخرش می‌بینیم که هیچ پیشنهادی نداشته‌اند.

شما عاقبت مشکلات وزنه‌برداری ایران را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟


من می‌گویم، فدراسیون متولی وزنه‌برداری ایران است. برای امثال بهداد سلیمی خیلی زحمت کشیده شده تا به اینجا رسیده. هم خودش زحمت کشیده، هم فدراسیون و مربیانش، پس نباید این مهره‌ها را به راحتی از دست بدهیم. فدراسیون باید لجبازی را کنار بگذارد و راه را برای بازگشت المپیکی‌ها هموار کند
منبع: قدس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین