»
کد خبر: ۱۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
لی جویانگ رئیس مجمع نمایندگان مجالس آسیایی برای محیط زیست و توسعه برای محیط زیست و توسعه و هیئت همراه امروز یکشنبه با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس دیدار کرد.
سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیئت کره‌ای، با اشاره به سابقه روابط دو کشور، از کشور جمهوری کره (جنوبی) به عنوان کشور دوست جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: مردم ایران از دیرباز نسبت به روابط دوستانه با کشور جمهوری کره دید مثبت و سازنده‌ای داشته‌اند و همین امر موجب تقویت مناسبات در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی بین دو کشور شده است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت قاره آسیا در جهان امروز اظهار کرد: قاره کهن آسیا با جمعیتی سرشار از نبوغ و استعدادهای فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و تنوع دینی و فرهنگی و جغرافیایی سهم عمده‌ای در پیشرفت جهان امروز دارد و در قرن آتی نیز آهنگ رشد سریعی در توسعه خواهد داشت.

ابوترابی‌فرد از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره بعنوان دو قدرت برتر در قاره آسیا نام برد و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه مناسبات بین دو کشور خواستار استفاده بهینه از تمام پتانسیل‌های موجود در جهت ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به میزبانی کنفرانس مجالس آسیایی در زمینه محیط زیست در سال آینده توسط کشورمان نیز گفت: جمهوری اسلامی در سطوح قانونگذاری و اجرایی، اهتمام خاصی برای حفاظت از محیط زیست قایل است و تمام تلاش خود را برای برگزاری شایسته این کنفرانس به کار خواهد بست.

ابوترابی‌فرد همچنین به موضوع هسته‌ای کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: سلاح هسته‌ای و بهره برداری غیر مسالمت آمیز از دانش و فناوری هسته‌ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی جایی نداشته و ندارد.

در این دیدار همچنین لی جویانگ رئیس کره‌ای مجمع مجالس آسیایی برای محیط زیست و توسعه از جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری برخوردار از تاریخ و تمدن غنی و کهن یاد کرد و گفت: توسعه روابط دوستانه و عمیق در زمینه‌های مختلف با ایران برای جمهوری کره از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در نخستین سفر رسمی خود به تهران جهت رایزنی و گفتگو پیرامون موضوع میزبانی کنفرانس سال آتی مجمع نمایندگان مجالس آسیایی برای محیط زیست و توسعه توسط ایران به عمق فرهنگ و تمدن غنی ایران پی بردیم.

وی همچنین گفت: کره جنوبی می‌تواند با استمرار روابط دوستانه خود با ایران، از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین استفاده کند.

نماینده مجلس کره در پایان ضمن تقدیر از رویکرد مثبت و منطقی جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای ابراز امیدواری کرد در سایه حصول نتایج مثبت از مذاکرات آتی کشورمان با مجموعه کشورهای 1+5 فرصت‌های جدیدی برای گسترش مناسبات کشورهای مختلف با ایران پدید آید.

در دیدار دیگری که رئیس مجمع نمایندگجان مجالس آسیایی برای محیط زیست و توسعه با دکتر محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی داشت، تابش با اشاره به قدمت روابط دو کشور، روند مناسبات فیمابین را مثبت و رو به رشد خواند و گفت: دو کشور باید از موقعیت‌های ممتازی که در قاره آسیا دارند برای گسترش همکاری‌ها و روابط خود در زمینه‌های مختلف بهره برداری کنند.

تابش با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از کنفرانس سال آتی مجمع نمایندگان مجالس آسیایی گفت: مجلس شورای اسلامی که از اعضای فعال مجمع مزبور می‌باشد آمادگی کامل برای میزبانی کنفرانس مجمع نمایندگان مجالس آسیایی برای محیط زیست و توسعه را دارد.

تابش در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان نیز گفت: براساس فتوای رهبری معظم انقلاب استفاده غیر صلح آمیز از دانش و فناوری هسته‌ای را ممنوع می‌دانیم اما همچون هر کشور عضو معاهده ان پی تی بهره گیری از این دانش و فناوری را به صورت کاملاً صلح آمیز حق قانونی خود می‌دانیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین