»
کد خبر: ۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای تیم مذاکره کننده هیچ گاه از خطوط قرمز نظام عقب نشینی نمی کنند، گفت: ما حمایت از تیم مذاکره کننده را لازم می دانیم زیرا مجلس و مردم به آنان اعتماد دارند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای تیم مذاکره کننده هیچ گاه از خطوط قرمز نظام عقب نشینی نمی کنند، گفت: ما حمایت از تیم مذاکره کننده را لازم می دانیم زیرا مجلس و مردم به آنان اعتماد دارند.

ˈسید حسین نقوی حسینیˈ روند دور دوم مذاکرات ایران با 1+5 را در دولت یازدهم مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم کشورمان به این تیم اعتماد دارند و از آنان حمایت می کنند.

وی با یادآوری اینکه در مذاکرات دو روز گذشته، مطالبات دو طرف به صورت شفاف و روشن بیان شد، ادامه داد: با توجه به عزم و اراده طرفین برای رسیدن به یک توافق، این گفت وگو ها در مسیر نقشه راه در حرکت است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات ما دارای چند خط قرمز است، اظهار داشت: حق بهره برداری از انرژی هسته ای و حق غنی سازی به هر درجه ای که مورد نیاز صنعت کشور است، از خطوط قرمز کشور ماست.

نقوی حسینی افزود: ما این موضوعات را قابل مذاکره نمی دانیم و تیم مذاکره کننده نیز به این تاکید دارد که این موضوعات خط قرمز نظام محسوب می شود.

وی ادامه داد: در آن سو، غربی ها نیز به دنبال این هستند که ایران از مسیر فعالیت هسته ای دچار انحراف نشود و در این راستا شفاف سازی کند.

وی گفت: ما به سلامت کارمان اعتقاد داریم و در این راستا حاضریم شفاف سازی کنیم ولی به این موضوع نیز تاکید داریم که شفاف سازی با توقف در تعلیق ایجاد نخواهد شد.

نقوی حسینی ادامه داد: هم اکنون دو طرف در مذاکرات در مرحله طرح مطالبات هستند و زمانی که موضوعی از سوی طرف مقابل مطرح می شود به معنای پذیرش از سوی طرف مقابل نیست، بلکه طرفین فعلا نقطه نظرات را می گویند و این مذاکرات برای این است که نظرات دو طرف شنیده شود و سپس تصمیم گیری انجام شود.

وی گفت: باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که فاصله مطالبات طرفین زیاد است، هنوز مذاکرات زیادی را در این راستا نیازمندیم و مطمئنا این مذاکرات طولانی خواهد شد.

تازه ترین مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از روز پنجشنبه در ژنو بین نمایندگان دو طرف آغاز شده و دوطرف در آستانه توافقی بزرگ در این زمینه قرار گرفته اند به گونه ای که وزیران خارجه کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان روز گذشته خود را به ژنو رساندند و قرار است امروز (شنبه) وزیران خارجه روسیه و چین نیز وارد ژنو شوند.

مذاکرات سه جانبه بین جان کری وزیر خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه تا پاسی از شب در ژنو ادامه داشت و ادامه این مذاکرات به امروز موکول شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین