|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
جعفری افزود: برابر این گزارش با حضور نخستین ایستگاه‌های اعزامی مقارن ساعت 19:56 در محل و مشاهده گستردگی حریق، درخواست اعزام نیروی کمکی و تجهیزات بیشتر اطفایی شد.
مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد‌مقدس گفت: ۵۰ درصد نمای برج سلمان مشهد در آتش سوخت.

آتشپاد دوم حسن جعفری ظهر امروز در نشستی خبری در زمینه بررسی آتش‌سوزی برج سلمان اظهار داشت: مقارن ساعت 19:52 عصر یکشنبه 20 تیرماه با انتشار دود سیاه‌رنگی توأم با زبانه‌های آتش از برج تجاری و اداری 17طبقه سلمان و اعلام این حریق گسترده به سامانه تلفنی 125، بلافاصله ماموران اطفای حریق از 4 ایستگاه در محل حادثه حضور یافتند.

جعفری افزود: برابر این گزارش با حضور نخستین ایستگاه‌های اعزامی مقارن ساعت 19:56 در محل و مشاهده گستردگی حریق، درخواست اعزام نیروی کمکی و تجهیزات بیشتر اطفایی شد.

وی ادامه داد: در پی این درخواست و با توجه به حساسیت و گسترده‌ بودن حریق، حدود 250 آتش‌نشان از تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی به‌همراه عوامل هلال‌احمر، عوامل اورژانس، نیروی انتظامی، عوامل شرکت برق و شرکت گاز از همان لحظات ابتدایی حادثه در محل حضور یافتند.

مدیرعامل آتش نشانی مشهدمقدس گفت: همچنین 88 دستگاه خودروی عملیاتی شامل 52 دستگاه خودروی اطفای حریق سنگین، 8 دستگاه خودروی نردبان، 6 دستگاه خودرو نجات، 4 دستگاه خودروی تجهیزات، 3 دستگاه موتور سیکلت اطفای حریق، 2 دستگاه خودروی توربوفن ، 13 دستگاه تانکر آب از شهرداری و شرکت آب برای انجام عملیات مهار آتش در محل اعزام شدند.

جعفری گفت: علاوه‌ بر ‌این، شهردار مشهد همراه با معاونان و دیگر مسئولان استانی در محل حادثه حاضر شدند. در زمان ابتدایی حادثه، ماموران آتش‌نشانی برای جلوگیری از به‌وجود‌آمدن خسارات احتمالی، اقدام به تخلیه کامل نیروی انسانی و خارج‌کردن خودروها از پارکینگ این مجموعه کردند و علاوه ‌براین، جریان برق و گاز منطقه قطع شد.

وی اظهار داشت: درحالی‌ که زبانه‌های آتش در حال پیشروی و سرایت به قسمت‌های خارجی و داخلی این برج بود، تجمع مردم در محل سبب راه‌بندان و کندی انجام عملیات اطفایی آتش‌نشانان شده بود.

جعفری تصریح کرد: با توجه به تداوم عملیات اطفای حریق، شعله‌های سرکش آتش به‌سرعت گسترده و در حال سرایت به کل برج و همچنین اماکن مسکونی و تجاری مجاور بود که خوشبختانه با تدابیر و اقدامات به‌موقع، آتش نشانان توانستند علی‌رغم کم‌عرض‌بودن خیابان‌های اطراف این برج تجاری و ترافیک سنگین، آتش را در کمترین زمان ممکن از چند جناج محاصره و تحت کنترل خود درآوردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار داشت: در جریان عملیات اطفای آتش، مواد ذوب‌شده نمای این مجموعه ناشی از آتش به روی خانه‌ها و درختان همجوار تا فاصله 500 متر پرتاب می‌شد که در اقدامی به‌موقع توسط آتش‌نشانان مهار و در ساعت 23:30 آتش مهار و اطفاء شد.

جعفری گفت: در حالی‌ که 3 تن از آتش نشانان در حین عملیات اطفای حریق دچار دود گرفتگی و توسط تکنسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، خوشبختانه این آتش سوزی گسترده خسارت جانی درپی نداشت، اما با توجه به گسترده‌بودن حریق، 50 درصد از نمای قسمت اداری برج سوخت و خسارت مالی به این مجموعه تجاری وارد شد.

وی در ادامه افزود: کانون آتش سوزی براساس شواهد اولیه نمای کامپوزیت این برج اداری - تجاری در طبقه پنجم بوده است که ضد حریق نبودن نمای ساختمان و وزش باد از عوامل گسترش این آتش‌سوزی بود. با توجه به گستردگی حادثه علت دقیق وقوع آن نیازمند بررسی‌های بیشتر است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین