|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
موسسه مطالعاتی علوم سیاسی و جغرافیایی 'جونز' که مقر آن در بیروت است ،اعلام کرد که در شش ماه نخست سال جاری میلادی, داعش 12درصد از اراضی تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده است.
موسسه مطالعاتی علوم سیاسی و جغرافیایی 'جونز' که مقر آن در بیروت است ،اعلام کرد که در شش ماه نخست سال جاری میلادی, داعش 12درصد از اراضی تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده است.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از بیروت گزاراش داد که بر اساس آمار ارائه شده توسط موسسه مطالعاتی علوم سیاسی و جغرافیایی 'جونز'، قدرت گروه داعش از اویل سال 2016 میلادی رو به افول نهاده است تا جایی که بیش از 12درصد از اراضی تحت کنترل خود را در کشورهای عراق و سوریه از دست داده است.

گروه داعش که منفورترین گروه تندرو در نزد جهانیان است و تاکنون در بسیاری از کشوری اروپایی دست به اقدامات تروریستی از جمله انفجارهای انتحاری زده است، در سال 2014 میلادی در بخش هایی از عراق و سوریه اعلام 'خلافت اسلامی' کرد.

این گروه تندرو که برای پیشبرد اهداف خود از هیچ جنایاتی چشم پوشی نمی کنند، در سال 2015، خلافتی به مساحت 12 هزار و 800 تا 78 هزار کیلومتر متربع تشکیل داد. اما در سال جاری میلادی دوازده درصد از این اراضی را از دست داد.

این گروه تروریستی، در سوریه بعد از حملات هوایی روسیه و به دنبال ائتلاف کشورهای عربی و کردهای این کشور، داعش شکست های بسیار زیادی را متحمل شد که مهم ترین آن از دست دادن شهر تاریخی تدمر در بیست و هفتم ماه مارس بود.

در عراق نیز از دست دادن شهر راهبردی فلوجه, شکست سنگینی بر پیکره نظامی گروه تروریستی داعش وارد کرد. ارتش عراق با کمک شبه نظامیان مردمی بعد از حدود یک ماه نبرد بی امان موفق شدند شهر فلوجه را از کنترل داعش خارج کنند.

شکست داعش در فلوجه را می توان بدون شک ضربه بسیار مهلکی بر این گروه تروریستی دانست. همچنین تروریست های داعش در شهر منبج واقع در منطقه ای راهبردی در مرزهای سوریه و ترکیه گرفتار شده اند و شکست کامل آنها در این منطقه نیز می تواند در نبرد آینده با این گروه سرنوشت ساز باشد.

شانزدهم ماه می, وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 45 درصد از اراضی تحت کنترل خود را در عراق از دست داده است. همچنین بر اساس این آمار، این گروه تروریستی از 20 درصد از سرزمین های اشغال شده در سوریه عقب نشینی کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین