|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
وی افزود: گرچه این پیشنهاد کمی دیر مورد قبول آنها قرار گرفت و ما شاهد خشونت های از طرف آنها بودیم ولی خوشبختانه آنها گزینه درست را انتخاب کرند.
اپوزیسیون ونزوئلا پیشنهاد رئیس جمهور این کشور در مورد شرکت در مذاکرات مستقیم جهت حل چالش هایی که دولت با آن مواجه است را پذیرفت.

 به نقل از «تله سور»، شهردار کاراکاس و سیاستمدار سوسیالیست، «خورخه رودریگز» گفت: نکته مثبت این است که اپوزیسیون سرانجام پیشنهاد مذاکره رئیس جمهور «نیکلاس مادورو» را پذیرفته است.

وی افزود: گرچه این پیشنهاد کمی دیر مورد قبول آنها قرار گرفت و ما شاهد خشونت های از طرف آنها بودیم ولی خوشبختانه آنها گزینه درست را انتخاب کرند.

گفتنی است که مخالفان شرایطی را برای مذاکرات درنظر گرفته اند از جمله اینکه تعداد میانجیگرها باید افزایش یافته و دولت باید جدول زمانی تعیین زمان برگزاری رفراندوم را تهیه نماید.
 رودریگز از جناح اپوزیسیون خواست در مذاکرت مستقیم با دولت بدون وجود پیش شرط  شرکت نمایند.

اپوزیسیون محافظه کار ونزوئلا پیش از این با انجام هر گونه مذاکره مخالف بوده و خواستار سرنگونی دولت دموکراتیک نیکلاس مادورو بودند. در واقع این گروه خواستار برگزاری رفراندوم جهت برکناری نیکلاس مادورو هستند. اگر رفراندوم در سال ۲۰۱۷ برگزار شود و اپوزیسیون پیروز شوند، مادورو باید کناره گیری نموده و معاونش سمت ریاست جمهوری را تا اتمام دوره ریاست جمهوری مادور برعهده خواهد داشت.

آنها طوماری را با یک میلیون و ۸۵۰ هزار امضا جمع‌آوری کردند که در آن خواستار برگزاری رفراندوم شده و از مقام‌های برگزارکننده انتخابات خواستند که به مرحله بعدی رفته و اقدام به تایید امضاهای فرستاده شده با اسکن‌های اثر انگشت کنند. این طومار هفته گذشته مورد تایید شورای انتخابات ملی ونزوئلا قرار گرفته است.




منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین