کد خبر: ۱۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
دو نخبه ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های مالزی با کسب 2 نشان طلا از هفدهمین کنفرانس و نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی این کشور همراه با تیم ملی علمی مالزی به مسابقات جهانی فناوری در آلمان اعزام می شوند.
ˈآرش حبیبی لشکریˈ و ˈسجاد دادخواهˈ دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه فناوری مالزی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توانستند دو مدال زرین را به دست آورند.

پروفسور ˈمحمود مقومیˈ استاد ایرانی ساکن مالزی نیز روز شنبه موفق شده بود در حوزه الکترونیک و نقش آن در یاری رساندن به بیماران کوررنگ مدال نقره نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی کشور مالزی را کسب کند.

ˈآرش حبیبی لشکریˈ دانشجوی دوره دکتری دانشگاه فناوری مالزی که در حوزه ˈامنیت رایانهˈ به تحقیق مشغول است، توانست در این کنفرانس و نمایشگاه دستاورد ˈرمز ورودی یک بار مصرف تصویری برای موبایل ها و صفحات آنلاینˈ را طراحی کند و به مدال طلای این حوزه دست یابد.

حبیبی لشکری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مالزی گفت: این محصول مدل توسعه یافته از نمونه های دیگر خارجی است و توان مقابله با هفت حمله سایبری را به صورت همزمان دارد.

ˈسجاد دادخواهˈ دیگر دانشجوی ایرانی دوره دکتری دانشگاه فناوری مالزی نیز توانست با ارائه دستاورد جدید خود در حوزه نرم افزار ˈاحراز هویتˈ مدال طلای دیگری به نام محققان ایرانی ثبت کند.

نرم افزار ˈاحراز هویت و دستبردیاب تصاویر دیجیتالیˈ قابلیت شناسایی هر نوع تغییر در عکس ها را دارد و علاوه بر آن می تواند عکس هایی که بخشی از آنها از بین رفته است، بازیابی کند.

دولت مالزی تصمیم گرفت این دو دانشجوی ایرانی که در این کنفرانس و نمایشگاه به مقام نخست دست یافته اند را به عنوان بخشی از ترکیب تیم ملی مالزی در رقابت های جهانی در سال آینده به آلمان اعزام کند.

ˈآرش لشکری حبیبیˈ در کنفرانس و نمایشگاه نوآوری آموزش عالی مالزی در سال گذشته نیز موفق شده بود به مدال طلای این رقابت ها دست یابد. او در سال گذشته نیز به عنوان تنها عضو غیرمالزیایی تیم محققان مالزی عازم مسابقات جهانی در برونئی شد و در آن مسابه نیز به مدال طلا رسید. سایر اعضای تیم مالزی در مسابقات جهانی فناوری در برونئی به شش نشان برنز دست یافته بودند.

در هفدهمین کنفرانس و نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی مالزی که به صورت سالیانه برگزار می شود، علاوه بر دانشگاههای مالزیایی، دانشگاههایی از کشورهای مصر، کره جنوبی، قطر و سنگاپور شرکت دارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین