|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به این اقدام نمایندگان دمکرات ، تنفس اعلام کرد و بدین صورت دوربین های صحن مجلس خاموش شدند.
شبکه تلویزیونی «سی ان ان» گزارش داد در حالی که مجلس نمایندگان تعطیل شد، اما تحصن نمایندگان دمکرات در صحن این مجلس که در اعتراض به بی توجهی نمایندگان جمهوریخواه در پرداختن به قانون کنترل سلاح صورت گرفت، همچنان ادامه دارد.

«استنی هویر» (Steny Hoyer) نماینده کهنه کار دمکرات از ایالت «مریلند» در پی تحصن نمایندگان دمکرات در صحن مجلس نمایندگان آمریکا، ساعت 03:37 بامداد به وقت واشنگتن به همراه «جان رابرت لوئیس» دیگر نماینده کهنه کار سیاهپوست از ایالت «جرجیا» که این تحصن را رهبری کرد، در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

هویر در این کنفرانس خبری گفت: ما پیام قوی به مردم آمریکا فرستادیم.

نماینده دمکرات ایالت مریلند در ادامه گفت: کشتار و قتل عام زیادی در آمریکا روی می دهد و «اپیدمی» خشونت سلاح گرم در آمریکا وجود دارد، از اینرو لازم است تا قوانینی برای امنیت هرچه بیشتر مردم آمریکا به تصویب رسند.

وی آشکارا از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس نمایندگان انتقاد کرد که حاضر نشدند تا به دو طرح قانون کنترل سلاح در آمریکا که با حمایت بیش از 90 درصد مردم آمریکا همراه بود، رای دهند .

هویر با اشاره به تعطیل شدن مجلس نمایندگان گفت: ما در پنجم جولای (15 تیرماه) باز خواهیم گشت ، نمایندگان جمهوریخواه در حالی مجلس را ترک کردند که کار را ناتمام گذاشتند.

وی وعده داد که این کار ناتمام را در بازگشت از تعطیلات مجلس نمایندگان دنبال خواهند کرد.

سی ان ان گزارش داد: در حالیکه مجلس نمایندگان برای تعطیلات معمول مجلس ، تعطیل شد، اما برخی از نمایندگان دمکرات همچنان در صحن مجلس حضور دارند و هم اکنون بسیاری از شهروندان آمریکایی در حمایت از این اقدام نمایندگان دمکرات در محوطه کنگره آمریکا گرد آمده اند.
سی ان ان افزود: نمایندگان دمکرات در حالی همچنان در صحن مجلس حضور دارند که می دانند اکنون قادر نیستند کاری از پیش برند، نمایندگان دمکرات به دلیل آنکه در اقلیت هستند بدون همراهی دیگر نمایندگان جمهوریخواه قدرت تصویب لوایح را ندارند.

نمایندگان دمکرات روز گذشته (چهارشنبه) با رهبری « جان رابرت لوئیس» نماینده سیاه پوست ایالت جورجیا در اعتراض به بی توجهی و عدم تمایل نمایندگان جمهوریخواه که اکثریت دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند، در بازبینی به قانون کنترل سلاح و سخت تر کردن آن، ساعت 16:00 به وقت گرینوچ دست به تحصن زده و در اقدامی نمادین در صحن مجلس نمایندگان بر روی زمین نشستند.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به این اقدام نمایندگان دمکرات ، تنفس اعلام کرد و بدین صورت دوربین های صحن مجلس خاموش شدند.

بنابر این گزارش ، تصاویر این تحصن از طریق دوربین گوشی نمایندگان بر روی شبکه های اجتماعی «فیس بوک» و «پریسکوپ توییتر» پخش شد.

پل رایان در مورد این اعتراض به سی ان ان گفت : این چیزی جز یک «نمایش غوغا گرانه» نیست.
پل رایان در پاسخ به پرسش سی ان ان که وی با خاموش کردن دوربین های مستقر در صحن مجلس نمایندگان، اقدام به سانسور کردن این اعتراض ها کرده ، آنرا رد کرد و در دفاع از این اقدام خود گفت: زمانی که مجلس در تنفس است این امری معمول است.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در مورخ 24 خرداد ماه سال جاری، گزارش داد: میانگین دوره زمانی وقوع کشتار جمعی در آمریکا به هر 64 روز ، یک بار رسیده است.

سی ان ان در گزارش خود عنوان کرد: شهروندان آمریکایی بیش از هر کشور دیگری در جهان سلاح دارند بطوری که بر اسس برآوردها 270 تا 310 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا در گردش است از اینرو با توجه به جمعیت 319 میلیون نفری آمریکا، این بدان معنی است که برای هر آمریکایی یک اسلحه وجود دارد.

برغم نرخ بالای خشونت سلاح گرم درمیان شهروندان آمریکایی ، «انجمن ملی سلاح» آمریکا موسوم به NRA که بر ترویج مالکیت سلاح گرم در این کشور فعالیت می کند از نفوذ و لابی قدرتمندی در میان احزاب و سیاستمداران آمریکایی برخوردار است .












منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین