کد خبر: ۱۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
هنرمند پیشکسوت تئاتر گفت: اساسی‌ترین مشکل ما نبود تامین اجتماعی برای مشاغل هنرمندان است؛ مشاغل هنری در ایران تعریف نشده است، این مربوط به پس از انقلاب نیست، بلکه پیش از انقلاب نیز این کاستی وجود داشته است.
محمود عزیزی درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: این موسسه هدفش ایجاد شرایطی است که موقعیت هنرمندان ما در این سال‌های روبه پایان عمر یک مقدار بهتر از آن چیزی که باید باشد، رقم بخورد. چنین اتفاقی نیاز به حمایت مالی دولت دارد و بعد به نمایندگی از دولت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یک جامعه حضور معنویش با فعالیت هنرمندانش رقم می‌خورد در عرصه‌های مختلف و هیچ دولتی نیست که بخواهد پرهیز کند از این امکانات معنوی بسیار ارزنده و تاثیرگذار که بخواهد منهای آن در تاریخ دوران حضور خود جایگاهی را برای خودش رقم بزند.

وی تصریح کرد: ما در تاریخ همیشه شاهد این مسائل بودیم که دولت‌ها همیشه کوشش کردند تا شرایطی را فراهم کنند و گاهی از واژه مصادره استفاده کنند و یا دولت‌های هوشمند که سعی کردند در کنار هنر و هنرمند حرکت کنند و شرایط زیستی جامعه را ایجاد کنند. به هرحال فعالیت هنرمند روح دمیده شده در کالبد جامعه است که اگر این روح دمیده نشود،‌ یک جامعه خشک، بی‌روح و خاکستری خواهد بود. از این بخش هرکسی که مسئولیت را می‌پذیرد قطعا متوجه این است، به خصوص در این عصر که متخصصانی در روزنامه‌های بسیاری شروع کرده‌اند به صحبت کردن در مورد توسعه اقتصادی، فنی و هرچیزی که بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست. قطعا دولت دکتر حسن روحانی هم به این موضوع توجه دارد.

عزیزی با تاکید بر اینکه اساسی‌ترین مشکل ما نبود تامین اجتماعی برای مشاغل هنرمندان است، اظهار داشت: مشاغل هنری در ایران تعریف نشده است، این مربوط به پس از انقلاب نیست، بلکه پیش از انقلاب نیز این کاستی وجود داشته است. ما اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که هنرمند در فعالیت دوران زندگی از تامین تعریف شده اجتماعی برخوردار باشد، نیازمند کرنش به افراد نخواهد بود، افرادی که به عنوان معاون هنری، شهردار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جمهور و... در جایی می‌نشینند. این فرآیند اگر شکل بگیرد آن دوره از فرمانروایی دولت مردان ارزشمند است و قطعا تاثیر آن برای رقم‌زدن اوراق تاریخی آن‌‌ها قابل ملاحضه است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین