|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به نقل از اسپوتنیک، «باراک اوباما» در رابطه با برگزاری تظاهرات خشونت‌آمیز و درگیری در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داد.
 رئیس‌جمهوری آمریکا در پی درگیری‌ها میان طرفداران و مخالفان نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در راهپیمایی‌های سن خوزه، علیه موضع‌گیری‌های خشونت‌آمیز در چنین راهپیمایی‌هایی عنوان کرد که دموکراسی آمریکا با این اقدام‌ها ناهمگون است.‌

به نقل از اسپوتنیک، «باراک اوباما» در رابطه با برگزاری تظاهرات خشونت‌آمیز و درگیری در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داد.

وی افزود: «در سن خوزه شاهد پرتاب اشیا به سمت طرفداران ترامپ بودیم. دموکراسی ما چنین اقدام‌هایی را نمی‌پذیرد. در چنین راهپیمایی‌هایی جایی برای خشونت و فریاد نیست؛ ما برای سیاستی که حتی حاضر به شنیدن موضع طرف مقابل نیست، جایی نداریم. حتی اگر با چنین نظراتی عمیقا مخالف باشید.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که تظاهرات صلح‌آمیز از اقدام‌های خشونت‌آمیز تاثیر بیشتری دارند.

وی افزود: «از آن جایی که من معتقدم اگر شما نقطه نظر و موضع برتری داشته باشید، لزومی ندارد که به خشونت دست بزنید، بنابراین تنها به بیرون رفته و به تظاهرات و اظهار نظر خود سازمان دهید، مردم را به موضع خود آگاه کرده و آنها را متقاعد کنید.»

بر اساس این گزارش، پنجشنبه گذشته هواداران نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری در شهر سن خوزه از سوی معترضان مخالف وی مورد حمله قرار گرفتند. ترامپ در این شهر در قالب کمپین انتخاباتی خود تجمعی برگزار کرده بود.

ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود، به دلیل اظهارات مناقشه برانگیز در رابطه با مهاجران، مکزیکی‌ها و مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ماه نوامبر آینده برگزار خواهد شد.       

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین