|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
»
کد خبر: ۱۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
رسانه های جمعی ترکیه مذاکرات هسته ای ایران را با گروه 1+5 که از روز گذشته در ژنو آغاز شده مثبت ارزیابی کرده و عنوان کردند که در این مذاکرات پیشرفت حاصل شده است.
رسانه های نوشتاری و دیداری ترکیه روز جمعه بطور عمده اخبار خود در این باره را با مثبت بودن مذاکرات منتشر و پخش کردند.

شماری از شبکه های تلویزیونی ترکیه به ویژه شبکه های غیر دولتی در اخبار روز گذشته و امروز خود خبر مذاکرات را با عنوان ˈ مثبت بودن مذاکرات ˈ و ˈامید به حل مساله هسته ای ایرانˈ پخش کردند.

خبرگزاری های بزرگ ترکیه از جمله آناتولی؛ جیهان و دوغان نیز اخبار گفت وگوها و سخنان مقامات مذاکره کننده ایرانی و غربی در مورد مثبت بودن مذاکرات را منتشر کردند.

خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ˈآناتولیˈ در انتشار اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 سخنان ˈعباس عراقچی ˈ معاون وزیر امور خارجه ایران مبنی بر امیدواری به تفاهم را درج و بخش هایی از سخنان ˈ محمود جواد ظریف ˈ وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه ˈسی.ان.انˈ در باره امکان رسیدن به یک توافق و یا تفاهم در مساله هسته ای با گروه 1+5 را منتشر کرد.

آناتولی همچنین امروز خبر عزیمت وزیران خارجه آمریکا و فرانسه به ژنو را درج کرد.

آناتولی در آخرین خبر خود نیز با عنوان ˈمذاکرات هسته ای ایران به پایان نزدیک می شودˈ ، نوشت: پس از وزیران خارجه آمریکا و فرانسه، وزیرخارجه انگلیس نیز برای شرکت در مذاکرات هسته ای به ژنو می رود.

به نوشته آناتولی ، ˈ ویلیام هیگ ˈ در یکی از شبکه های اجتماعی اعلام کرد که برای شرکت در مذاکرات هسته ای به ژنو خواهد رفت.

به نوشته این خبرگزاری، پس از اعلام خبر عزیمت وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه به ژنو ، اعلام خبر عزیمت هیگ به این شهر بیانگر آن است که این مذاکرات به مرحله ای مهم رسیده است.

به نوشته آناتولی، سخنگوی مسوولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در مذاکرات صبح امروز در ژنو پیشرفت حاصل شده است.

شمار بسیاری از پایگاه های خبری اینترنتی ترکیه ، اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری آناتولی و دیگر خبرگزاری های بزرگ این کشور را منتشر کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین