|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
با حذف دهقان از هيات‌رئيسه اصلي مجلس و جايگزيني علي‌مطهري، باور آنان زودتر از آنچه انتظار داشتند از هم پاشيد و پيش از آنكه خيال مي‌كردند، بهارشان به خزان تبديل شد.
 انتخابات هيات رئيسه‌مجلس قرار بود طبق‌گفته‌هاي مسئولان بهارستان روز چهارشنبه برگزار شود. ولي ناگهان روز گذشته بعد از تائيد تصويب اعتبارنامه‌هاي نمايندگان در صحن علني، انتخابات هيات رئيسه برگزار و جابه‌جايي‌هاي مهم و قابل توجهي نيز در اين كارزار  رخ‌داد. بيشترين نكته‌اي كه در اين بين سبب دلسردي جريان تندرو شد، حذف گزينه‌هاي پايداري و اقليت‌آفندي از هيات رئيسه بود.

 اين جريان دو  روز گذشته در اقدامي قابل تامل شروع به ايجاد فضاي برد و باخت كردند! بازندگان سياسي 92 و 94 كه نمي‌دانستند سرخوردگي خود را چگونه جبران كنند با ابراز خوشحالي براي پيروزي كه هيچ نقشي در آن نداشتند، سعي كردند به نوعي خود را در پيروزي ديگري شريك كنند  در صورتي كه به هيچ وجه افراد منتخب غير از محمد دهقان گزينه‌هاي آنها نبودند.

با حذف دهقان از هيات‌رئيسه اصلي مجلس و جايگزيني علي‌مطهري، باور آنان زودتر از آنچه انتظار داشتند از هم پاشيد و پيش از آنكه خيال مي‌كردند، بهارشان به خزان تبديل شد.

  نهضت ادامه دارد.

پيروزي ائتلاف اميد همانگونه كه در انتخابات 7 اسفند همگان را متوجه خود كرد، در انتخاب هيات رئيسه نيز سبب شد تا ادامه راه خرداد 92 كه در 94 پيش رفت، در 95 نيز ادامه پيدا كند و ان‌شاءا... در خرداد 96 نيز ختم به خير خواهد شد.

  لزوم حافظت‌از نهال اميد

ائتلافي كه جوانه آن از ورزشگاه شيرودي و در ميان جواناني كه فرياد مي‌زدند«عارف‌،روحاني-ائتلاف،ائتلاف» رشد كرد حال نياز به مراقبت دارد. اين جوانه كه امروز به نهالي نوپا تبديل شده‌است بدون شك با ايجاد اختلافاتي مانند اتفاق‌هايي كه در موضوع رياست مجلس به چشم آمد، مي‌خشكد و سرانجام نيز با تبر به دستاني مواجه خواهند شد كه از رسيدن آب به آن جلوگيري كردند.بدون شك«نهال اميد» به باغباناني نياز دارد كه زير آفتاب تند و بادهاي خشن سياست، كنار آن بودند و زحمت رشد آن را لحظه به لحظه حس كردند و اين باغبانان، كساني جز مردم نيست.پس سياستمداران بايد از نعمتي كه از طريق مردم به دستشان رسيده است ، مراقبت كنند تا شاهد رشد بذر اميد در زمينه‌هاي ديگر نيز باشيم.

عنوان    نماينده    ليست انتخاباتي    حوزه انتخاباتي    فراكسيون    ميزان راي
رئيس    علي لاريجاني    اميد    قم    ولايت    237
نايب    مسعود پزشكيان    اميد    تبريز    اميد    158
نايب    علي مطهري    اميد    تهران    اميد    133
ناظر    بهروز نعمتي    اميد    تهران    ولايت    154
ناظر    محمد قسیم عثمانی    اميد    بوكان    اميد    138
ناظر    آشوري تازاني    اصولگرا    بندرعباس    ولايت    165
دبير    علی‌اصغر یوسف‌نژاد    اميد    ساري    اميد    135
دبير    قاضی‌زاده هاشمی    پايداري    مشهد    ولايت    146
دبير    محمدعلی وکیلی    اميد    تهران    اميد    124
دبير    امیرآبادی فراهانی    پايداري    قم    ولايت    125
دبير    غلامرضا کاتب    مستقل    گرمسار    ولايت    146
دبير    اکبر رنجبرزاده    اصولگرا    اسدآباد    ولايت    140
منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین