|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
سفیر کشورمان در لهستان برنامه‌های ظریف در سفر به ورشو را تشریح کرد.
  سفیر کشورمان در لهستان برنامه‌های ظریف در سفر به ورشو را تشریح کرد.

رامین مهمان‌پرست، سفیر کشورمان در لهستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ورشو خاطرنشان کرد: این سفر در پاسخ به سفر یک سال پیش همتای آقای ظریف به تهران انجام می‌شود.

مهمان‌پرست با بیان این که ظریف به همراه هیاتی شصت نفره متشکل از وزیران، مسوولان و فعالان اقتصادی کشورمان به لهستان سفر کرده است، افزود: او به ورشو سفر کرد تا با همتای لهستانی خود و سایر مسوولان این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

سفیر کشورمان در ورشو گفت:‌ با وجود این که امروز یک‌شنبه در لهستان تعطیل است ولی ملاقات‌های وزیر امور خارجه کشورمان با مسوولان وزارت خارجه لهستان از همین امروز آغاز می‌شود.

او دیدار با رییس مجلس لهستان را یکی از برنامه‌های ظریف در سفرش به لهستان اعلام و خاطرنشان کرد: ظریف هم‌چنین فردا ملاقات‌هایی با مقام‌های عالی‌رتبه لهستان و تجار و نمایندگان شرکت‌های این کشور خواهد داشت و در اجلاس تجاری که روز دوشنبه برگزار می‌شود همراه با هیأت خود حضور یافته و در این اجلاس با وزیر و مقام‌های لهستانی نیز دیدار خواهد داشت. هم‌چنین پس از مراسم افتتاحیه رسمی نمایندگان شرکت‌های ایرانی و لهستانی دو به دو با یکدیگر مذاکره خواهند کرد و مسوولان و متخصصان دو کشور نیز گفت‌وگوهایی با یکدیگر خواهند داشت.

مهمان‌پرست سخنرانی ظریف در دانشگاه ورشو را از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به لهستان اعلام کرد و افزود: قرار است این سخنرانی در جمع فرهنگیان، اساتید و اندیشمندان لهستانی انجام شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان حضور در جمع ایرانیان مقیم لهستان است. علاوه بر این وی در مراسم اهدای تاج گل به سنگ بنای لهستانی‌هایی که در ایران زندگی می‌کردند نیز حضور خواهد داشت و تاج گلی در این مراسم تقدیم می‌کند.

سفیر کشورمان در لهستان با اشاره به توافق‌نامه‌ها و یادداشت تفاهم‌هایی که قرار است بین وزیران خارجه دو کشور امضا شود خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه یادداشت سیاسی وزیران خارجه دو کشور در این سفر امضا می‌شود و بر اساس آن وزیران و معاونان وزیران برنامه‌های منظم دیدار و همکاری‌های دو جانبه در خصوص مسائل منطقه و بین‌المللی خواهند داشت که با توجه به وضعیت حاکم در منطقه انجام دیدارهای جدی دو جانبه می‌تواند در حل مسائل مفید باشد.

او در پایان گفت: در همایش تجاری بین ایران و لهستان موافقت‌نامه‌هایی در زمینه همکاری‌های تجاری و قرارداد بین شرکت‌های بزرگ لهستانی و ایرانی امضا خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین