|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران شد.
 زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران شد.

دهمین مجمع عمومی انجمن منشیان صحنه با انتخاب زینت رضا- سیمین آزادی - روح انگیز شمس- طاهره قاسمی و گلچهره السادات دانش به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی و همچنین لادن کسرایی به سمت بازرس این انجمن و نیز مریم طریقی نژاد و زهرا غلامی (اعضای علی البدل شورای مرکزی) و ماریا میرنژاد (بازرس علی البدل ) برگزار شد.

متعاقبا دراولین نشست شورای مرکزی جدید برای انتخاب مسئولیت های داخلی انجمن، برای دهمین دروه متوالی زینت رضا که از بدو تاسیس این نهاد صنفی ریاست این تشکل را به عهده دارد مجددا به سمت ریاست انجمن منشیان صحنه ایران برگزیده شد.

در این نشست ، علاوه بر این سیمین آزادی به عنوان نایب رئیس و روح انگیز شمس به عنوان خزانه دار انجمن انتخاب شدند.

نمایش فیلم «خشت و آینه» ابراهیم گلستان در خانه هنرمندان ایران

فیلم «خشت و آینه» به کارگردانی ابراهیم گلستان در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

در یکصدوهشتاد و سومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه 10 خرداد فیلم «خشت و آینه» به کارگردانی ابراهیم گلستان به نمایش در می‌آید.

پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور احمد طالبی نژاد برگزار می‌شود.

عنوان این فیلم اشاره به مثل «آنچه در آینه جوان بیند، پیر در خشت خام آن بیند» دارد. فیلم «خشت و آینه» آغازگر سینمای موج نوی ایران به شمار می‌آید و بسیاری نمادهای آن بعدها مورد تقلید دیگر فیلمسازان ایران قرار گرفته است.

نسخه ترمیم شده و باکیفیت این فیلم برای نخستین بار در ژانویهٔ سال ۲۰۱۶ میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام به نمایش درآمد.

در خلاصه این فیلم آمده است: هاشم راننده تاکسی است. در پایان شیفت کار او در شب، زنی چادری، کودک شیرخواره‌اش را در تاکسی او جا می‌گذارد و می‌رود. هاشم در تاریکی و ساختم ان‌های نیمه‌کاره اطراف دنبال زن می‌گردد تا بچه را به او بدهد اما پیدایش نمی‌کند...

فیلم «خشت و آینه» دوشنبه 10 خرداد ساعت 17:30 در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

اجرای نمایشی در تماشاخانه انتظامی

نمایش «من من نیست، دشمن است و دشمن لجن است» در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود.

نمایش «من من نیست، دشمن است و دشمن لجن است» به کارگردانی میلاد محمدی از سه‌شنبه 11 خرداد در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود.

اسم نمایش «من من نیست ، دشمن است و دشمن لجن است » از مجموعه‌ای به نام «کودکانه‌ها» اثر شهیار قنبری گرفته شده است که در مورد هسته وجودی، خودآگاهی و ناخودآگاهی انسان است و متن نمایش هم به همین قصه می‌پردازد. از سوی دیگر از بین داستان‌های «کارور»، سه کار انتخاب و تبدیل به سه نمایش کوتاه شده است.

در این نمایش مهناز ذبیحی، میلاد محمدی، آیدا صادقی، حمید رحیمی، پرنیان گودرزی و محمدرضا مالکی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین از دیگر عوامل این کار می توان به؛ تهیه کننده:عسل لطفی، برنامه ریز:محسن محمدی، دستیار کارگردان:احسان صفرزاده، طراح صحنه و لباس:میلاد محمدی، منشی صحنه:نرگس چمنی، مدیر صحنه:مهدی فرهنگ و مرتضی مجرد عالی، مدیر روابط عمومی:امیر پارسائیان مهر، تبلیغات مجازی: گروه هنر مدرن، عکاس:آرزو آزادپور اشاره کرد.

نمایش «من من نیست، دشمن است و دشمن لجن است» از 11 خرداد تا 4 تیر همه روزه از ساعت 18:30 در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود.

پویش رسانه ای «بدسرپرست تنهاتر است» آغاز به کار کرد

فاطمه معتمد آریا، کیانوش عیاری، رویا تیموریان، مسعود رایگان، آزیتا حاجیان، حسین یاری، حبیب رضایی و جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون به پویش رسانه ای حمایت از کودکان بدسرپرست پیوستند.

جمعی از هنرمندان و چهره های ورزشی کشورمان به پویش رسانه ای حمایت از کودکان بدسرپرست به نام «بدسرپرست تنهاتر است» پیوستند. فاطمه معتمد آریا، کیانوش عیاری، رویا تیموریان، مسعود رایگان، آزیتا حاجیان، حسین یاری، حبیب رضایی و ... از جمله هنرمندانی هستند که حمایت خود را از کودکان بدسرپرست اعلام کرده اند.

در این حرکت خودجوش که به همت هفته نامه تهران شهر طراحی و اجرا می شود، همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) به عنوان بزرگ حامی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در طول تاریخ، نامه ای به مسئولان قوای سه گانه، نهادها و سازمان های مسئول و زیربط برای حمایت از کودکان بدسرپرست از سوی چهره ها و شخصیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی منتشر خواهد شد.

گفتنی است در قانون مربوط به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست (مصوبه 10/07/1392 مجلس شورای اسلامی) قانون‌گذار، برای اولین بار به سرپرستی سپردن کودکان بدسرپرست را که دارای والدین فاقد صلاحیت هستند، تجویز نموده است. همچنین در آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، ۱۱ ارگان موظف به پیگیری حقوق کودکان شده‌اند. اما به دلیل عدم نظارت مستمر و اصولی بسیاری از فرزندان توسط خانواده های گرفتار با مشکلات فقر، بی‌سوادی و انواع آسیب‌های اجتماعی مورد آزار و استثمار قرار می‌گیرند و فعالان اجتماعی یا هرگز از چنین مواردی مطلع نمی شوند یا با سخت گیری در احراز عدم صلاحیت والدین و سپردن این قبیل کودکان به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی روبرو هستند.

علاقه­ مندان برای حمایت از کودکان بدسرپرست می­ توانند برای حمایت از کودکان بی­ پناه و پی­گیری اخبار مربوط به این پویش، به کانال تلگرامی @badsarparast بپیوندند. همچنین اسامی سایر هنرمندان و چهره های حامی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

بلیت فروشی بابک کریمی برای «مرگ ماهی» در سینما آزادی

بازیگران فیلم سینمایی «مرگ ماهی» روز گذشته این فیلم را در کنار مردم تماشا کردند و بابک کریمی نیز با حضور در گیشه سینما آزادی، برای فیلم بلیت فروخت.

شنبه شب (8 خردادماه) بابک کریمی، ریما رامین‌فر، بهرنگ علوی، حسام محمودی، رابعه مدنی، مروارید کاشیان و سیدروح‌اله حجازی (کارگردان فیلم) در سانس ساعت 20 به همراه علاقمندان در سینما آزادی به تماشای «مرگ ماهی» نشستند.

در این اکران ویژه، بابک کریمی یکی از بازیگران شاخص فیلم با حضور در گیشه سینما آزادی برای دقایقی بلیت فروشی کرد. این اقدام وی با استقبال مخاطبان روبرو شد و بسیاری از علاقمندان از صمیمیت وی با تماشاگر تشکر کردند.

بر اساس این گزارش، در «مَرگِ ماهی» نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، ریما رامین‌‏فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مروارید کاشیان، با هنرمندی پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان، رابعه مدنی و سحر دولتشاهی و همچنین کیمیا مرادیان، ملیکا پارسا، حسام رحیمی‌منش (بازیگران خردسال) ایفای نقش کرده‌اند.

کارگاه «سینمای خلاق» برگزار می‌شود

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر کارگاه‌ تخصصی نظری و عملی «سینمای خلاق» را با حضور استاد محمدرضا اصلانی برگزار می‌کند.

کارگاه‌ «سینمای خلاق» شامل دوره آموزشی نظری و عملی سینما است که توسط استاد محمدرضا اصلانی در یک دوره شش ماهه در مجموعه هنرپژوهش نقش جهان فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

در این کارگاه بر اساس تئوری های نظری آموزش داده شده، هر هنرجو کار عملی تهیه کرده و در انتهای دوره ارائه می‌دهد. در انتهای کارگاه گوهی شرکت در کارگاه به به شرکت کنندگاه داده می‌شود.

محمدرضا اصلانی نویسنده، کارگردان، شاعر و مستندساز متولد سال 1322 است که تا به حال در نگارش و ساخت فیلم هایی چون تنگا، سوزنبان، خاطرات یک هفتاد وپنج ساله و منطق الطیر شرکت داشته است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام یا دریافت اطلاعات بیشتر این کارگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولی عصر (عج)بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، پلاک 2169، مجموعه هنرپژوهی نقش جهان مراجعه یا با شماره 88553912 تماس بگیرند.

تعداد آثار متقاضی حضور در بخش های مختلف جشنواره تئاتر شهر اعلام شد

با پایان مهلت ارسال متون نمایشی به بخش های مختلف جشنواره تئاتر شهر ، تعداد آثار متقاضی حضور از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاتر شهر ، افزایش چشمگیر و استقبال هنرمندان از دوره پنجم جشنواره در بخش های صحنه ای ، کودک و نوجوان و خیابانی رکورد قابل توجهی را بر جای گذاشته است.

بنا به اعلام دبیرخانه در بخش مسابقه تئاتر صحنه ای 373 متن به دبیرخانه رسیده است. در بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز با پایان مهلت ارسال آثار 143 اثر تقاضای حضور در جشنواره را داشته‌اند.

بنابر این گزارش در بخش خیابانی نیز 120 طرح و متن به دبیرخانه رسیده است.

برای بخش مسابقه نمایشنامه نویسی نیز که همچنان پذیرای آثار نمایشنامه نویسان است تا کنون دریافت 90 نمایشنامه توسط دبیرخانه ثبت شده است.

طبق فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر شهر نتایج بازخوانی متون بخش های صحنه‌ای و خیابانی 12 خرداد ماه جاری خواهد بود.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در شهریور ماه 1395 و در سالن ها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می شود.

محمد بنا و رسول خادم مهمان‌های ویژه «پسرانی با گوش‌های شکسته»

محمد بنا و رسول خادم به همراه سایر اهالی کشتی تصمیم گرفتند فردا دوشنبه ساعت پنج، در سینما فرهنگ در کنار سایر تماشاگران به تماشای فیلم «پسرانی با گوش‌های شکسته» به کارگردانی نیما شایقی بروند.

این مستند 70 دقیقه‌ای که تهیه کنندگی آن را سیامک شایقی برعهده داشته، روایت کننده بلوغ نوجوانان کشتی‌گیری است که قهرمانی المپیک را آرزو دارند ولی آنچه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نه تنها قهرمانی بلکه واقعیات و مصائب زندگی خودشان است. این مستند که اولین مستند در مورد رشته کشتی به شمار می رود تاکنون مورد توجه اهالی این رشته قرار گرفته است، چرا که آنها بر این باورند این مستند توانسته نگاه درستی به زندگی نوجوانان کشتی داشته باشد.

این فیلم علاوه بر شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر، در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و توانست عناوین مختلفی را از آن خود کند که مهمترین آنها عبارتند از: حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های بین‌المللی تاییده شده اسکار نظیر مستند آمریکا، بیگ اسکای و ویژن دو ریل سوئیس. این فیلم در جشنواره‌های دیگری نظیر بارسلون و کولورادو هم حضور داشت و مورد تقدیر قرار گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین