|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
وی افزود: همسر شهید بابایی با همان روحیه معنوی و سرشار از ایمان و اعتقاد به ارزشها، دارفانی را وداع گفت و همانند دیگرخانواده های شهید صبوری را به دیگران آموخت.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: همسر شهید بابایی با درس گرفتن از حضرت زینب(س) اسوه واقعی و نمونه عملی صبر و استقامنت و ایثار بود.

مراسم تشییع پیکر صدیقه حکمت همسر شهید بابایی روز پنجشنبه با حضور گروههای مختلف مردم، استاندار، امام جمعه، دادستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا و گروههای مختلف مردم در مسیر امامزاده اسماعیل تا امامزاده حسین(ع) قزوین تشییع و در جوار مزار شهدا و همسر شهیدش آرام گرفت.

آیت الله عابدینی در مراسم تشییع  در خصوص ویژگی های همسر شهید بابایی گفت: مرحومه صدیقه حکمت آرمانهای خود را از عاشورا و حماسه حسینی آموخته بود و با ایثار و ایستادگی در برابر سختی ها مصداق بارز یک زن مسلمان و صبور بود.

وی افزود: همسر شهید بابایی با همان روحیه معنوی و سرشار از ایمان و اعتقاد به ارزشها، دارفانی را وداع گفت و همانند دیگرخانواده های شهید صبوری را به دیگران آموخت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع نشان داد الگوهای استقامت و پایمردی در جامعه هنوز جایگاه والایی دارند و برای مردم مورد احترام و تکریم هستند.
   
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از همسر شهید بابایی تجلیل کردند

داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم درمراسم تشییع به خبرنگار مهر گفت:سرلشگر شهید بابایی همچون نگین درخشانی در میان شهدای استان است و مردم از این شهید والامقام خاطرات خوشی دارند و هرگز وی را فراموش نمی کنند.

وی افزود: خانواده شهید بابایی که در انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش موثری داشته اند امروز با حضور مردم جایگاه خود را دیدند و عظمت و عزت شهدا هرگز از یاد مردم پاک نمی شود.

محمدی تصریح کرد: همسر شهید بابایی نیز در دوران پس از شهادت براستی نشان داد که خداوند با لطف خود توان صبوری را به مادران و همسران شهدا عطا کرده و مرحومه صدیقه حکمت نیز درس استقامت را به دیگران یاد داد و امروز این وداع باشکوه بیانگر احترام مردم به خانواده شهید بابایی بود.

‌‌

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای هم به خبرنگار مهر اظهارداشت:بابایی درخاطره ها ماندگار است و امروز مردم نشان دادند که خانواده شهید بویژه همسر محترمه ایشان نیز برای همگان عزیز و محترم است و هرگز رشادتها و ایثارگریهای آنها از یادها نخواهد رفت.

وی افزود: همسر شهید بابایی از مصادیق بارز پیروان واقعی حضرت زینب(س) در صبر و شکیبایی است.

روح الله بابایی صالح نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهدا با عمل کردن به رسالت خود موجب عزت و افتخارکشور شدند و امروز ما وظیفه داریم با گرامیداشت یاد شهدا و خانواده محترم آنها دین خود را ادا کنیم و یاد ولی نعمتان انقلاب را گرامی بداریم.

حجت الاسلام انصاری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم به خبرنگار مهر گفت: مرحومه صدیقه حکمت براستی اسوه صبر و بردباری بود و زمانی هم که در شورای شهر قزوین خدمت کرد دغدغه محرومان و مظلومان و خانواده شهدا را داشت و توانست در این دوران نیز خدمات ماندگاری انجام دهد.

وی بیان کرد: امروز حضور مردم قزوین در تشییع همسر شهید بابایی به نوعی تجدید بیعت با شهیدان بود تا همگان بدانند شهدا زنده اند و در جامعه جایگاه والایی دارند.

مرحومه صدیقه حکمت در سال ۱۳۵۳ باشهید سرلشکر عباس بابایی ازدواج کرد و در حالی که تنها ۲۸ سال داشت همسرش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

صدیقه حکمت همسر شهیدسرلشکر خلبان بابایی روز سوم خرداد پس از تحمل ماهها درد و رنج ناشی از بیماری کبد دربیمارستان نمازی شیراز به همسر شهیدش پیوست.

از شهید بابایی و صدیقه حکمت یک فرزند دختر به نام سلما و دو پسر به نام های محمد و حسین به یادگار مانده است.

مراسم شام غریبان صدیقه حکمت ساعت ۱۹ امروز و صباح مزار همسر شهید بابایی صبح فردا جمعه هفتم خرداد‌ از ساعت ۸ صبح در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قزوین برگزار می‌شود.

 

 


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین