|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۹۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
دادستان شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه در ادامه تحقیقات در کمتر از 24 ساعت افراد دستگیر شده، اعتراف کردند، افزود: با هماهنگی فوری با معاونت دادستانی تهران، منزل این باند در تهران مورد بازرسی قرار گرفت.
دادستان شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه باند جاعلان ضمانت‌نامه‌های بانکی برای آزادی زندانیان در ساوجبلاغ متلاشی شد، گفت: این باند با جعل ضمانت‌نامه‌های بانکی و کلاهبرداری اقدام به آزادی ۷ الی ۸ نفر از متهمین از زندان کرده بود.

حسن جهانشاهلو  با اشاره به اینکه برای آزادی یک متهم که به اتهام کلاهبرداری‌های متعدد در زندان است، مبادرت به ارائه 9.5 میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی جعلی کرده‌اند، اظهار داشت: با رسیدن اخبار مبنی بر اینکه احتمال جعل این ضمانت نامه وجود دارد، بنده دستور جلب، دستگیری و تحویل به اداره آگاهی را دادم.

دادستان شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه در ادامه تحقیقات در کمتر از 24 ساعت افراد دستگیر شده، اعتراف کردند، افزود: با هماهنگی فوری با معاونت دادستانی تهران، منزل این باند در تهران مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی منزل باند در تهران، بیش از 50 فقره مهر جعلی مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک و بانک‌های متعدد کشف و ضبط شد، گفت: اوراق‌های متعدد بانکی و دادگستری که قصد داشتند در جعل اسناد از آن‌ها استفاده شود در این بازرسی کشف شد.

جهانشاهلو با بیان اینکه متهمان خانه‌ای را در تهران اجاره کرده و آدرسی که برای ضمانت نامه بانکی جعلی ارائه می‌دادند، آدرس همان خانه بوده است، افزود: زمانی که از دادگاه استعلام می‌شده است که آیا این ضمانت شما صحیح است یا خیر، پست نامه را به همان خانه می‌برد و خود متهمان مجددا با نامه جعلی  جواب استعلام را می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه تلفن ارائه شده نیز متعلق به همان خانه بوده است، گفت: با شگردهای ما، قبل از اینکه متهمان موفق به آزادی متهم شوند، دستگیر شدند و در حال حاضر 2 نفر دستگیر و یک نفر متواری است.

دادستان شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه این باند در سطح کشور تا به حال حاضر نزدیک به 7 الی 8 نفر از متهمین را آزاد کرده است، افزود: متهمین آزاد شده دوباره به زندان برگردانده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این باند از طریق روزنامه مشتری‌یابی انجام می‌داده‌، گفت: این باند در بخش آگهی نیازمندی‌ها اعلام وجود ضمانت نامه بانکی جهت آزادسازی متهمین می‌کردند و از خانواده فردی که قرار بود آزاد شود 700 میلیون تومان دریافت کنند.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین