»
کد خبر: ۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
این رویکرد و رویه مجلس آن هم با گذشتن تنها 3 ماه از عمر دولت یازدهم و 10 روز از کار وزیر علوم شبهه هایی را برای مردم ایجاد می کند که آیا دولت تدبیر و امید به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامده است
چند روزی است که اخباری مبنی بر تذکر نمایندگان به برخی از وزرای دولت نهم دیده و شنیده می شود. گویا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این روزها عملکرد وزرای دولت تدبیر و امید را به خوبی زیر ذره بین برده و با هر حرکت آنان یک بهانه خرد و کوچک گرفته و با تذکر، تهدید به استیضاح و احضار، دولتمردان را به سمت مجلس می کشانند.
جلسه علنی دیروز بهارستان را اگر کسی دیده و یا شنیده باشد؛ متوجه می شود که نمایندگان مردم راه سختی را برای دولتمردان ترسیم کرده  به طوری که تذکر و اخطار قانون اساسی بهارستان نشینان بر علیه وزرای دولت فهرست وار خوانده می شد.
یکی از بهانه هایی که مجلس در جلسه رای اعتماد از وزرای پیشنهادی گرفته و چالش ساز شد حوادث سال 88 و ارتباط آنان با فتنه بود.
اکنون انگشت این اتهام به سمت انتصابات وزارتخانه ها نشانه رفته و بهانه ای تازه برای حضور وزیری مانند علوم و استیضاحش در مجلس شده است.
از سویی دیگر رویکرد مجلس در تنش زدایی برای زنگنه و نعمت زداه نیز جای سوال دارد و تهدید آنان به استیضاح از سوی نمایندگان مردم را قابل تامل می کند.
آنچه که در دولت روحانی همواره بر آن تاکید می شود؛ گسترش روابط دیپلماسی و حل مسائل بین المللی ایران است. از این رو کسی بر کرسی وزارت خارجه نشست که عملکرد گذشته اش مورد تایید همگان بود. اما محرمانه بودن مذاکرات هسته ای، تلفن اوبا به روحانی و ...  گویا به مذاق خانه ملتی ها خوش نیامده و درصدد هستند؛ حتی با وجود حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری از عملکرد مردان دیپلماتیک ایران، ظریف را هم به مجلس بکشانند.
این رویکرد و رویه مجلس آن هم با گذشتن تنها 3 ماه از عمر دولت یازدهم و 10 روز از کار وزیر علوم شبهه هایی را برای مردم ایجاد می کند که آیا  دولت تدبیر و امید به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامده است و آنان شمشیر را از رو بسته و تعاملی را که بر آن تاکید داشتند را فراموش کرده اند؟
سوال دیگر اینکه چرا برخی از نمایندگان مردم تا دیروز در برابر تخلفات درشت و آسیب زای احمدی نژاد سکوت می کردند اما اکنون حرکات مردان دولت روحانی، با ذره بین رصد می شود و با هر بهانه ای فضای سیاسی کشور را با تهدید به استیضاح بر هم می زنند؟
دولت احمدی نژاد در مجلس بارها ایجاد تنش کرد و تعامل میان دولت و مجلس از بین رفت. گویا این رویکرد برای بهارستان نشین ها درونی شده و رسم تعامل را از یاد برده اند و می خواهند همچنان رویه ای را که با دولت دهم داشتند را با مردان روحانی نیز ادامه بدهند.
از این رو اخذ یک رویکرد مدبرانه از سوی نمایندگان اصولگرای مردم در تعامل با دولت الزامی بوده زیرا تجربه نشان داده دود آتش میان مجلس و دولت همواره به چشم ملت می رود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
0
اگر رای گیری برای تائید و رد صلاحیت وزرای پیشنهادی علنی است بهتر نیست اسامی نمایندگانی با رائی داده اند اعلام شود تا مردم در انتخابات بعدی مجلس با دید بهتری شرکت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین