|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۹۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
به گفته سخنگوی پنتاگون، این حمله پهپادی که منجر به مرگ ملا اختر شد، طبق قوانین آمریکایی انجام شد که به ارتش اجازه می‌دهد حملات دفاعی انجام دهد.
به گفته مقام‌های آمریکایی، باراک اوباما حمله پهپادی که به کشته شدن ملا اختر منصور منجر شد،‌ تایید کرده و در توجیه آن گفته است این رهبر طالبان به دنبال انجام حملات جدیدی علیه اهداف آمریکایی در کابل بوده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که مرگ ملا اختر منصور، رهبر طالبان رسما به تایید این گروه شبه‌نظامی نرسیده است، اعضای ارشد شورای رهبری برای انتخاب جایگزین دیدار کردند.

دو تن از اعضای برجسته این گروه نیز گفته‌اند که مقام‌های پاکستانی جسد منصور را که به شدت سوخته بود، برای دفن به کویته پاکستان آورده‌اند. حمله پهپادی آمریکا در یک منطقه دورافتاده در خاک پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان انجام شده بود.

جف دیویس،‌ از سخنگویان پنتاگون گفت: نیروهای آمریکایی منصور را هدف گرفتند چرا که وی برای اجرای حملاتی طرح‌ریزی می‌کرد و تهدید قریب‌الوقوع مشخصی علیه آمریکا و نیروهای ائتلاف در افغانستان محسوب می‌شد.

یک مقام آمریکایی دیگر که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد که طالبان در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی علیه ""منافع ما و مردم ما در کابل" بوده است. وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا انتظار دارد که با مرگ ملا اختر منصور که جانشین ملا عمر شده بود، این گروه به امتناع خود برای شرکت در مذاکرات صلح با دولت کابل خاتمه دهد و مسیر سازش را انتخاب کند.

به گفته یک مقام اطلاعاتی آمریکا، کشته شدن ملا اختر منصور "مانع بر سر سازش" را از میان برداشت. یک مقام آمریکایی هم ابراز امیدواری کرد که مرگ منصور موجب شود که پاکستان دیگر پناهگاه امن در اختیار اعضای طالبان قرار ندهد. مقام‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا همواره می‌گویند که ارتش پاکستان از عوامل شبه‌نظامیان حمایت می‌کند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این حمله پهپادی که منجر به مرگ ملا اختر شد، طبق قوانین آمریکایی انجام شد که به ارتش اجازه می‌دهد حملات دفاعی انجام دهد.

به گفته وی، این اولین بار است که نیروهای آمریکایی براساس این قانون به داخل خاک پاکستان حمله می‌کنند. مابقی حملات آمریکا که در پاکستان انجام شده، براساس قوانین ضد تروریسم بوده است.

به گفته منابع مطلع، طالبان یک کمیته 10 عضوی تشکیل داده تا مشخص شود که چگونه منصور هدف حملات پهپادی آمریکا قرار گرفته است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین