|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۹۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
نماينده تهران، خطاب به همکارانش در مجلس دهم ادامه داد: امروز از تعدد قوانين رنج مي بريم. در تنقيح قوانين بکوشيد و از تصويب طرح هاي جديد تا جايي که مي توانيد پرهيز کنيد و مجلس را محلي براي بررسي لوايح مورد نياز دولت کنيد.
نایب رئیس مجلس نهم، آخرین نطقش در پایان 12 سال نمایندگی را امروز با توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس بعد ایراد کرد.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي‌فرد در آخرين نطق خود در مجلس نهم، ضمن تبريک سالروز آزادي خرمشهر، رمز پيروزي ملت ايران را ايستادگي در راه خدا و شناخت راه مبتني بر آموزه‌هاي ديني در مقابل نظام شاهنشاهي و 8 سال جنگ تحميلي خواند و گفت: با ادامه همين راه مي توانيم عزت و اقتدار ملت را رقم بزنيم. اين راه با تکيه بر اصول کليدي انقلاب که در قانون اساسي، تدوين شده، تداوم خواهد يافت.

وي مهمترين اصل قانون اساسي را اصل «ولايت فقيه» خواند و گفت: اقتدار امروز ما مرهون تمسک به اين اصل کليدي و محوري است و همکاران محترم در مجلس دهم را به پاسداري از اين اصل کليدي، توصيه مي کنم. ميوه تلخ فتنه 88 ثمره زاويه از راهي بود که رهبري معظم انقلاب طراحي نمودند. اميدوارم که مجلس دهم با الهام از آموزه‌هاي اسلام و اصول قانون اساسي، اين اصل را استحکام بخشيده و در سايه اين اصل محوري، مسير عزت و اقتدار ملي هموار کنند.

به گفته نايب رئيس مجلس، اصل جمهوريت نظام و مردم سالاري برآمده از آموزه هاي ديني، اصل مهم ديگر قانون اساسي است. مجلس شوراي اسلامي نماد دموکراسي ديني و وحدت ملي در جامعه است و مجلس دهم بايد راه جمهوريت برآمده از آموزه هاي اسلامي را در تصميمات و مصوبات خويش هموار کند. مهمترين کار در اين زمينه ارتقاي رضايت مندي مردم است که محصول افزايش کارآمدي نظام است.

ابوترابي فرد با بيان اينکه مجلس بايد نماد همدلي نظام باشد بر همدلي و هماهنگي جريان هاي درون نظام، فراکسيون ها و همچنين دولت با مجلس، تاکيد کرد و افزود: اميدوارم در مجلس دهم راه همدلي جريان‌هاي دروني نظام که معتقد به ارکان کليدي نظام هستند، هموار شود و مجلس بعد در اين زمينه کارنامه موفقي داشته باشد.

او به دولت يادآورشد که مجلس آماده همراهي و همدلي است و اين بسته به اراده وزرا و رئيس جمهور است که از اين ظرفيت که بالاترين پشتوانه علمي را دارد، بهره بگيرد و راه اجماع براي گشودن گره هاي کار ملت را هموار کند.

نايب رئيس مجلس از اقتصاد مقاومتي و چالش هاي پيش روي آن نيز ياد کرد و گفت: هزينه هاي سنگين جاري کشور از چالش هاي جدي فراروي اقتصاد ملي است. دولت و مجلس بايد براي کاهش هزينه‌هاي اداره کشور و کوچک کردن حجم بزرگ دستگاه هاي اجرايي کشور بايد همکاري کنند. همچنين نظام بودجه ريزي بايد فاصله اش را از نظام بودجه ريزي مبتني بر عملکرد کاهش دهد. اميدوارم اين مهم در کارنامه مجلس دهم ثبت شود تا راه تضييع منافع ملي بسته شده و مسير اقتصاد مقاومتي همراه شود.

نماينده تهران، خطاب به همکارانش در مجلس دهم ادامه داد: امروز از تعدد قوانين رنج مي بريم. در تنقيح قوانين بکوشيد و از تصويب طرح هاي جديد تا جايي که مي توانيد پرهيز کنيد و مجلس را محلي براي بررسي لوايح مورد نياز دولت کنيد.

وي همچنين بر لزوم مبارزه با فساد براي تحقق آرمان‌هاي امام و رهبري تاکيد کرد و از خدمات همکارانش در هيات رئيسه و مجلس نهم تشکر کرده و حلاليت طلبيد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین