|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۹۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
او ادامه داد: از این روی ادعای دخالت دولت در انتخابات به هیچ وجه درست نیست و خود آقای حداد عادل هم به خوبی این را می داند و قطعا ایشان هیچ سند و مدرک معتبری دال بر چنین دخالتی در اختیار ندارد.
رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه در واکنش به ادعای غلامعلی حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در دهمین دوره انتخابات مجلس و تاکید او بر ارایه مستندات این دخالت گفت: این ادعا به هیچ وجه درست نیست خود آقای حداد عادل هم به خوبی این را می داند و قطعا ایشان هیچ سند و مدرک معتبری دال بر دخالت دولت در انتخابات در اختیار ندارد.

 رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه در واکنش به ادعای غلامعلی حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در دهمین دوره انتخابات مجلس و تاکید او بر ارایه مستندات این دخالت گفت: این ادعا به هیچ وجه درست نیست خود آقای حداد عادل هم به خوبی این را می داند و قطعا ایشان هیچ سند و مدرک معتبری دال بر دخالت دولت در انتخابات در اختیار ندارد.

مرتضی بانک، معاون کل نهاد ریاست جمهوری درباره ادعای دخالت دولت در انتخابات ضمن بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ تاکید کرد: هر زمان که نتیجه انتخابات با پیش بینی ها  و انتظارات هخوانی نداشته باشد ممکن است این انگ ها زده شود و  بازنده انتخابات تلاش دارد به این شیوه به نوعی از زیر بار مسوولیت شکست فرار کند.

او در ادامه درباره اینکه شاید طرح این ادعا می تواند معطوف به فعالیت حزبی برخی اعضای دولت به ویژه اعضای حزب اعتدال و توسعه باشد گفت: تا زمانی که نگاه به احزاب یک نگاه ابزاری، منفعت گرایانه، دوره ای و مختص به فصل انتخابات باشد می توان ادعاهای این چنینی را مطرح کرد.

بانک افزود: این در حالی است که اگر قرار است احزاب به معنای واقع کلمه در این کشور به فعالیت سیاسی و اجتماعی بپردازند باید ساز و کارهای فعالیت حزبی را پذیرفت و این تفکیک را قائل شد که یک فرد می تواند هم عضو کابینه، هم نماینده مجلس باشد و یا هر منصب و موقعیت دیگری داشته باشد و در کنار آن و هم به فعالیت حزبی بپردازد.

او ادامه داد: مدامی این فعالیت حزبی در کنار مناصب و مشاغل قابل جمع و تعریف نیست که یکی بر دیگری سایه بیندازد. به این معنا که موقعیت شغلی تامین کننده منافع حزبی باشد و یا بالعکس.

رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: اما اگر  این تفکیک وجود نداشته باشد می تواند حرف و حدیث هایی به وجود بیاورد، هر چند این حرف و حدیث ها گاهی ناشی از رویکردهای سیاسی است و ریشه در همان نگاه ابزاری و منفعت گرایانه به احزاب دارد.

بانک افزود: بنابراین تمام کسانی که در کشور مسوولیت دولتی داشته و دارند می توانند فعالیت حزبی داشته باشند و مهم این است که بین فعالیت های سیاسی و  دولتی تفکیک وجود داشته باشد و از امکانات و شرایط دولتی به نفع حزب متبوع استفاده نشود که خوشبختانه حداقل از جانب حزب اعتدال و توسعه می توانم این اطمینان را بدهم که اعضای حزب که در دولت حضور دارند، قطع به یقین چنین تفکیکی را قائل شده اند.

او ادامه داد: از این روی ادعای دخالت دولت در انتخابات به هیچ وجه درست نیست  و خود آقای حداد عادل هم به خوبی این را  می داند و قطعا ایشان هیچ سند و مدرک معتبری دال بر چنین دخالتی در اختیار ندارد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه درباره طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه در برخی ائتلاف های انتخاباتی دولت نماینده ای داشته است هم گفت: این ادعا هم کذب محض است و دولت هیچ نماینده ای در هیج فعالیت انتخاباتی نداشته است و اگر  برخی دوستان حزب اعتدال و توسعه در جلسات انتخاباتی حضور پیدا کرده اند به نمایندگی از حزب در این جلسات بوده و هیچ نمایندگی را از جانب دولت برعهده نداشته اند.

منبع: رویداد 24

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین