کد خبر: ۹۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر گفت که همه فرضیه ها درباره سقوط هواپیمای مصری مطرح است و نمی توان درباره دلایل این حادثه به طور قاطع سخن گفت.
 عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر گفت که همه فرضیه ها درباره سقوط هواپیمای مصری مطرح است و نمی توان درباره دلایل این حادثه به طور قاطع سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، عبد الفتاح السیسی روز یکشنبه با اشاره به سقوط هواپیمای مصری در روز پنج شنبه گذشته ،گفت: ما نمی توانیم یک فرضیه معین را درباره سقوط این هواپیما در نظر بگیریم و با قاطعیت درباره آن سخن بگویم.

وی با بیان اینکه تا امروز همه فرضیه ها در خصوص سقوط این هواپیما مطرح است،‌ افزود: مهم آن است که تنها بر روی یک فرضیه تمرکز نکنیم.

رئیس جمهوری مصر ادامه داد: یک زیر دریایی متعلق به وزارت نفت کشور که می تواند تا عمق سه هزار متری زیر آب نفوذ کند،‌ امروز به سمت منطقه سقوط هواپیما حرکت کرد. ما همه تلاش خود را برای یافتن دو جعبه سیاه که می تواند اطلاعاتی در خصوص دلایل سقوط هواپیما در اختیار ما قرار دهد، به کار می گیریم.

این در حالی است که «شریف فتحی» وزیر حمل و نقل مصر پیشتر احتمال تروریستی بودن سقوط این هواپیما را قوی تر دانست و گفت: نمی خواهیم زود قضاوت کنیم ، اما اگر بخواهیم شرایط را تحلیل کنیم باید بگویم که فرضیه تروریستی بودن سقوط این هواپیما از سایر فرضیه ها قوی تر است.

بر اساس این گزارش، به دلیل اینکه هیچ گروهی هنوز مسئولیت ساقط کردن این هواپیما را به عهده نگرفته و نیز پس از دست یابی به اطلاعاتی در خصوص دیده شدن دود در کابین خلبان، دوباره احتمال اینکه این هواپیما در پی مشکلات فنی سقوط کرده باشد،‌ مطرح شده است.

هواپیمای ایرباس مصر به شماره پرواز ام اس 804 ، با 66 مسافر، خدمه و پرسنل امنیتی روز پنجشنبه در مسیر پاریس به قاهره، بر فراز دریای مدیترانه از صفحه رادارها محو شد و سقوط کرد.
مسئولان شرکت هواپیمایی ایجیپت ایر اعلام کردند که نیروهای مسلح مصر لاشه هواپیما را در نزدیکی شهر اسکندریه پیدا کردند.

از سویی، دولت فرانسه به دنبال قوت گرفتن سناریوی اقدام تروریستی درجریان ماجرای سقوط این هواپیمای مسافربری، اعلام کرد که همه سناریوها در این زمینه بررسی می شود.

این در حالی است که هنوز مکان دو جعبه سیاه هواپیما که حاوی اطلاعات مربوط به خلبان در کابین هواپیما است،‌ یافت نشده است.

کارشناسان می گویند این جهبه ها زیر آب به مدت چهار الی پنج ماه علائمی از خود صادر می کنند و پس از این مدت،‌ باطری آنها خالی می شود و دیگر نمی توان از اطلاعات ذخیره شده در آن استفاده کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین