|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۹۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
منابع امنیتی عراق گفتند که عملیات آزادسازی فلوجه مهمترین پایگاه تجمع گروه تروریستی داعش در 50 کیلومتری غرب بغداد همزمان با جشن های نیمه شعبان آغاز می شود.
منابع امنیتی عراق گفتند که عملیات آزادسازی فلوجه مهمترین پایگاه تجمع گروه تروریستی داعش در 50 کیلومتری غرب بغداد همزمان با جشن های نیمه شعبان آغاز می شود.

این منابع افزودند که در این عملیات گروه های مختلف مقاومت اسلامی زیر مجموعه تشکیلات مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' شرکت دارند و از روز شنبه آینده با توپخانه و موشک باران فلوجه شروع می شود.

به گفته این منابع، عملیات گسترده آزادسازی و پاکسازی همزمان با جشن های مبارک نیمه شعبان در یکشنبه یا دوشنبه آینده آغاز خواهد شد.

این منابع در خصوص بخشی از جزییات این عملیات مهم گفتند:

- عملیات آزادسازی فلوجه همزمان با جشن های نیمه شعبان آغاز خواهد شد.

- تمامی گروه های مختلف مقاومت اسلامی زیر مجموعه تشکیلات مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' در این عملیات مشارکت دارند.

- تمهیدات لازم برای بستن تمامی منافذ فلوجه اتخاذ شده و شهر از چهار طرف به طول کامل محاصره شده است.

- عملیات توپخانه و موشک باران فلوجه به گروه مقاومت اسلامی 'کتائب حزب الله' واگذار شده است .

- 'سرایا عاشورا' و 'سرایا جهاد' دو گروه مقاومت اسلامی که در محور صقلاویه در شمال شرقی فلوجه مستقر هستند در این عملیات در تشدید حلقه محاصره، مشارکت خواهند داشت و پشتیبانی توپخانه ای و آتش باری را بر عهده دارند.

- عملیات پیشروی اولیه از حومه فلوجه و به طور مشخص از معبرهای سری که داعش مورد استفاده قرار می دهد، صورت خواهد گرفت. (این معبرهای سری را تعدادی از عناصر داعش که اخیرا به دام نیروهای الحشد الشعبی افتاده اند، لو داده اند.)

- تشکیلات مردمی الحشد الشعبی بر آزادی و پاکسازی فلوجه اصرار دارد زیرا فلوجه را مسوول انفجارهای اخیر پایتخت عراق می دانند.

- گزارش های اطلاعاتی موثق مبنی بر آمادگی گروه تروریستی داعش برای مقابله با این حمله احتمالی وجود دارد.

- از جمله آمادگی های داعش برای مقابله با عملیات نیروهای مردمی الحشد الشعبی، بمبگذاری بسیاری از منازل و مساجد شهر است که همزمان با شروع عملیات، آنها را منفجر خواهد کرد و نیروهای مردمی الحشد الشعبی را متهم به انفجار این اماکن می کند.

- انتظار می رود شهر فلوجه طی چند روز از شروع عملیات، به طور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شود.

- پیش بینی می شود بین یک هزار تا یک هزار و 500 عنصر داعشی در شهر فلوجه مستقر باشند.

در حالی تشکیلات الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی برای عملیات آزادسازی و پاکسازی فلوجه آماده می شوند که دولت عراق هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است و آمریکا نیز نسبت به آن ساکت است.

پیشتر 'حسن سالم' نماینده پارلمان از 'عصائب اهل الحق' گفته بود که امریکا تمایلی به آزادسازی فلوجه ندارد تا این پیروزی به پای نیروهای مردمی الحشد الشعبی و عراقی نوشته نشود.

اعتقاد بر این است که بسیاری از عوامل ناامنی بغداد ریشه در فلوجه دارد و با پاکسازی این شهر از وجود تروریست ها، امنیت پایتخت به طور چشمگیری تامین خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین