|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۹۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
پیروز بخت استاندارد سوریه را همکار خود دانست و گفت: برای اهداف مردم سوریه هر آنچه که در توانمان باشد را انجام خواهیم داد.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران  به تشریح جزئیات تفاهم نامه بین سازمان استاندارد ایران و سوریه، که با هدف انجام همکاری های علمی و فنی مشترک برای نیل به همکاری های دو جانبه در خصوص استاندارد و اندازه شناسی پرداخت.

به گزارش
شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نیره پیروز بخت امضاء تفاهم نامه با سوریه  را با فعالیت های دیگری مانند روز جهانی اندازه شناسی و حضور هییت های خارجی همزمان خواند و بیان کرد: ما همزمان توفیق این را داشتیم که میزبان چهار گروه از کشورهای مختلف در سازمان استاندارد باشیم.که گروه اول، کشور دوست و همسایه مان سوریه است، همچنین میزبان رییس استاندارد کشور الجزایر و کارشناسانی از کشور ایتالیا بودیم.

این مسئول در رابطه با مذاکرات اظهار خرسندی کرد و افزود: امیدواریم از بازدید های انجام شده برنامه های حاشیه ای خوبی به وجود آید.

پیروز بخت استاندارد سوریه را همکار خود دانست و گفت: برای اهداف مردم سوریه هر آنچه که در توانمان باشد را انجام خواهیم داد.

او در پاسخ به پرسشی در رابطه با حوزه های همکاری با سوریه بیان کرد: همکاری با این کشور در حوزه های مختلف صورت می گیرد اما تمرکز ما بیشتر روی تسهیل تجارت، تدوین استاندارد و همکاری منطقه ای است.

ما کشوری هستیم که عضو سازمان های بین المللی و منطقه ای مختلفی همچون iso هستیم؛ که در این حوزه ها می توانیم همکاری گسترده ای با کشور سوریه داشته باشیم و به صورت همه جانبه یکدیگر را حمایت کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه این همکاری شامل چه نوع کالاهایی است گفت: ما با سوریه در هر آنچه مد نظر این کشور است همکاری می کنیم، و این کشور می تواند استاندارد ایران را بازرسی، کنترل و آزمایش کند و بعد به سوریه بفرستد، که در این رابطه آمادگی های لازم وجود دارد؛ همچنین اگر ایران هم وارداتی از سوریه داشته باشد این روند صادق است و موجب تسهیل فرایند خواهد شد.

وی در رابطه با زمینه های برقراری همکاری با سوریه تصریح کرد: قرار ما بر همکاری در زمینه های آزمایشگاهی است؛ که با توجه به شرایط نابسامان سوریه و اینکه این امکان وجود سوریه نتواند از آزمایشگاه های سایر کشور ها استفاده کند، ما می توانیم آزمایشگاه های مجهز خود را در خدمت سلامت و امنیت خاطر مردم شریف سوریه قرار دهیم.

در این راستا و در رابطه با حجم روابط بین ایران و سوریه، مدیر کل سازمان استاندارد سازی و اندازه شناسی سوریه اظهار کرد: حجم این روابط قابل شرح نیست، من فکر می کنم هر دو ملت دارای سرنوشت واحدی هستند  که زمینه های سیاسی، تاریخی، اقتصادی، شهدا و ... را شامل می شود و من بابت آن از ملت ایران تشکر می کنم.

محسن حلال، این تفاهم نامه را تأکیدی بر افزایش همکاری با ایران دانست و تصریح کرد: این رویداد زمینه ای برای ورود کالاهای ایرانی به سوریه است به خصوص در شرایط حاضر که روابط خوبی با کشور های همسایه وجود ندارد.

او در رابطه با قوانین و مقررات حاکم بر سوریه گفت: قوانین و مقررات، به سود ایران بوده و در آن شاهد کاهش یا معافیت های گمرکی برای کالاهای ایرانی هستیم.

مدیر کل سازمان عربی استاندارد سازی و اندازه شناسی در آخر بیان کرد: با توجه به شرایط موجود، هییت استاندارد، تفاهم نامه ای را جهت گواهی دو طرف امضا می کند تا دیگر نیازی به آزمایش کالاها در سوریه وجود نداشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین